
Antor BeLux, de Association of National Tourist Boards, was afgelopen maandag te gast in het hoofdkantoor van TravMagazine en Travel360° in Vilvoorde. Niet minder dan 11 Nationale Diensten voor Toerisme tekenden present, waaronder Kroatië, Tsjechië, Dominicaanse Republiek, Frankrijk, Ierland, Malta, Portugal, Singapore, Spanje, Aruba en Zwitserland.
In de namiddag stond een rondetafelgesprek – achter gesloten deuren – op het programma rond het thema ‘PR & marketing in travel’. Elk land vertelde over zijn aanpak van PR en marketing. Daarna volgde een open discussie om zoveel mogelijk interactie te creëren. Het geheel werd gemodereerd door Ivan Novak, directeur van de Kroatische Dienst voor Toerisme, en Samanda Fersobe van de Dienst voor Toerisme van de Dominicaanse Republiek en voorzitter van Antor BeLux.
Daarna was het de beurt aan CEO Jan Peeters om het gezelschap welkom te heten. Hij deed dat via livestream vanuit Turkije. Hij erkende het belang van Antor BeLux en zijn leden en dankte hen voor de diepgewortelde, jarenlange samenwerking. Daarnaast vestigde hij het belang op het marktleiderschap van onze diverse merken en activiteiten.
Bart Matthijs en Pieter Weymans namen het vervolg voor hun rekening. Zij stelden zichzelf en de collega’s Kate Vansteenkiste (operations & commercial director) en sales manager Nicole Moorkens (opnieuw) voor aan de Antor-leden. Ze zetten de USP’s op een rijtje van TravMagazine BeLux (print en online), Travel360 (print en online), TravDay (events), TravEcademy (online trainingsplatform), MICE Benelux (print en online) en het Travel Awards gala op 17 november in Skyhall Brussels Airport.
In het kader van het rondetafelgesprek ‘PR & marketing in travel’ deelden ze ook enkele best practices, onderstreepten ze het belang van de professionele reismarkt en B2B-communicatie en deelden ze enkele belangrijke toerisme-gerelateerde inzichten voor 2024-2025.