Het barst van de activiteit bij Pegase. Vorige week ontving het commerciële team van de in het luxesegment opererende touroperator zo’n 110 reisadviseurs, voor een kennismaking met Griekenland en een select gezelschap van upmarket Griekse hotels. Griekenland is een belangrijke markt voor de Belgische vakantieganger en vice versa: de Belgische reiziger is een graag geziene gast, die kwaliteit bijzonder op prijs stelt én bereid is daarvoor te betalen.
Tijdens de workshop konden vertegenwoordigers van Lindian Village, Daios Cove, Grecotel, Marbella Hotels, Ikos-Sani, Domes Reserves & Resorts en Elounda Hotels de aanwezige reisprofessionals uitgebreid informeren over de belangrijkste verkoopargumenten en de meest opvallende nieuwigheden. Overigens, het feit dat steeds meer touroperators reisagenten rechtstreeks in contact brengen met hoteliers, is een blijk van vertrouwen, dat zeer geapprecieerd wordt. Een reisagent (ook één van de grootste Belgische Madonna fans): “Een rechtstreeks contact bij een hotel kan wonderen doen tijdens het seizoen: een ‘speciale’ kamer regelen voor een klant, of iets snel rechtzetten – het is allemaal zoveel gemakkelijker na een eerste face-to-face contact.”
Pegase en Exclusive Destinations CCO Pieter Rossey bevestigde tijdens zijn toespraak dat beide TO’s een goede winter en een uitstekende aanloop naar de zomer kennen, met een combinatie van hoge volumes en hogere gemiddelde prijzen. De nieuwe bookingstool “Pegase Pro” is klaar, en wordt live gelanceerd. In dat verband werd op de avond in Dilbeek een initiatief aangekondigd dat gisteren, dinsdag 31 januari, plaatsvond: Pegase medewerkers van verschillende afdelingen zoals marketing, sales, product management, directie en finance gingen op pad doorheen heel België om samen met de reisagent de eerste stappen te zetten op het nieuwe boekingsplatform. Goed voor bijna 100 blitz bezoeken op één werkdag.
Pieter: “Elk kantoor kreeg per e-mail een login toegestuurd om hun account binnen de 3 dagen te activeren. Dit duurt slechts een aantal seconden, daarna kan je meteen aan de slag met pro.pegase.be. Pegase Pro stelt de reisagent in staat om in een oogwenk een nieuwe offerte of boeking te maken en alle bestaande offertes en boekingen te raadplegen.”
Ook een incentive om de boekingen via de online tool te stimuleren, werd op de “Kalispere Greece” avond aangekondigd: elke boeking via de tool levert een tegoedbon van € 25 op bij Bol.com.
Kalispere Greece Event. Foto’s © JulieMatthysPhotography
Pegase Sales Blitz, dinsdag 31 januari.