Op Zanzibar presenteerde zich voor TUI iets minder dan twee jaar geleden een opportuniteit, om een bestaand hotel over te nemen en om het eerste hotel van haar nieuwe merk ‘The Mora’ te ontwikkelen, waarmee het debuteert in het high-end segment.
De officiële opening van The Mora Zanzibar werd bijgewoond door Sebastian Ebel, CEO van TUI Group; Peter Krueger, CEO Vacation Experiences en hoofd Strategie, Fusies en Overnames; Artur Gerber, managing director van TUI Blue & The Mora; en Reda Sweed, hotelmanager. De president van Zanzibar kwam de ochtend na de officiële opening zijn zegen uitspreken.
Het vijfsterrenhotel ligt aan het strand van Muyuni (Oost Zanzibar) en heeft 250 suites en vier restaurants. Dit is het vierde hotel van TUI op de bestemming, waar het al drie andere vestigingen had: twee Riu Hotels & Resorts en een TUI Blue, maar TUI zegt dat er al nieuwe gepland staan, onder andere een tweede Riu Palace, de vijfsterrencategorie van de ook in België immens populaire RIU keten.
Maar The Mora is anders.
Het nieuwe merk is afgeleid van het Latijnse woord dat “pauze” betekent en de hotelervaring is ontworpen om een nieuw type toerist aan te spreken die op zoek is naar eigentijdse, ontspannen luxe met een flexibele en zeer persoonlijke benadering. “Ons nieuwe hotelmerk, The Mora, omarmt een huidige trend: ervaringen worden belangrijker dan bezittingen,” zegt Ebel.
Krueger van zijn kant stelt dat het zijn doel is om het portfolio van TUI Hotels & Resorts op de middellange termijn wereldwijd uit te breiden naar 600 hotels. “Sinds 18 maanden voegen we gemiddeld 10 nieuwe hotels per kwartaal toe aan ons portfolio dat de komende jaren zal worden uitgevoerd en ze zijn op de goede weg,” verklaarde hij.
Wij waren gedurende vier dagen in Zanzibar, en kregen op die manier een gedegen inzicht in de bestemming, het nieuwe hotel en hoe dit past binnen de TUI strategie. Hierover verneemt u meer in al onze vakbladen en via al onze nieuwsbrieven.
© Sebastian Ebel (tweede van links) en co.