Donderdagavond, 11 juli, samengevat: Top gastronomie in een gemoedelijke sfeer op een unieke locatie. Niet toevallig de drie belangrijkste onderscheidende kenmerken van Oceania Cruises. Voor een rederij die zich profileert met “The Finest Cuisine at Sea”, vormde restaurant FRANQ by Tim Meuleneire in Antwerpen de perfecte setting voor een diepgaande Footprints Cruise Chat onder leiding van Jan Van Durme.
Oceania Cruises werd vertegenwoordigd door Riet Goetschalckx en Alessandra Cabella, en voor deze speciale gelegenheid kwam ook Jason Worth, VP International Sales, over uit Australië. En daar is een goede reden voor, want om het in zijn eigen woorden te zeggen: “The Benelux is outperforming on the European continent. It’s fantastic to see how your markets are punching above their weight given the population.”
Allessandra Cabella (Oceania), Bob Vanderwallen (Footprints), Jason Worth (Oceania), Jan Van Durme (Footprints), Riet Goetschalckx (Oceania)
Aan tafel bevond zich een select gezelschap van reisagenten, klaar om te genieten van een Michelin-sterrendiner. Of zoals Gault&Millau het zou zeggen: een waardering van 15/20.
De verwijzing naar Gault&Millau is geen toeval, want Oceania Cruises is de enige rederij in de Benelux met een exclusieve samenwerking met deze prestigieuze Franse restaurantgids. Jan Van Durme, die betrokken was bij het tot stand komen van deze unieke samenwerking, benadrukte het belang hiervan: “Mochten klanten nog twijfelen over de gastronomie aan boord, dan kan je hen hiermee zeker overtuigen. Gault&Millau heeft een ijzersterke reputatie en bevestigt de uitmuntende gastronomie van Oceania.”
Na een glas Pol Roger, ooit de favoriete champagne van Winston Churchill, was het tijd voor een presentatie.
Riet benadrukte de unieke kenmerken van Oceania Cruises: “Onze vloot bestaat uit acht intieme schepen, variërend van 600 tot 1.200 passagiers. We zijn trots op onze reputatie voor uitstekende keuken, geleid door topchefs. Bij ons vind je geen formele avonden, maar wel een elegante en casual sfeer.”
“Naast onze focus op gastronomie bieden we ook uitgebreide excursies en unieke routes aan, met langere verblijven en overnachtingen in havens. Dit geeft onze gasten de kans om de bestemmingen echt te verkennen.”, ging ze verder.
De reisagenten kregen ook een sneak-preview van de nieuwe Allura, die in 2025 wordt gelanceerd en dezelfde hoge standaard als de Vista zal hebben.
Allessandra stond stil bij het nieuwe Simply More-programma: “Met Simply More is alles inclusief: fooien, excursiecredits, alcoholische en niet-alcoholische dranken bij het eten, de specialiteitenrestaurants en onbeperkt starlink wifi. Dit programma is ontworpen om onze gasten een zorgeloze en luxueuze ervaring te bieden.”
Verder had ze het over de diverse unieke bestemmingen, zoals Tahiti, Bora Bora en een wereldcruise in 2026 met de Vista.
Tussen de verschillende gangen door leidde Jan Van Durme de gesprekken met zeer gerichte vragen, speciaal afgestemd op de reisagenten. Het Footprints Cruise Chat format heeft inmiddels zijn reputatie gevestigd als een unieke manier om diepgaande en onderscheidende informatie te verkrijgen. Elke cruiseverkoper weet immers: “Er is een cruise voor iedereen, maar het is een kunst om de juiste match tot stand te brengen”.
En zoals Riet het afsluitend mooi zei: “Soms moet je hard werken om de klant te overtuigen om voor het eerst met Oceania op cruise te gaan, maar met een repeater percentage van meer dan 50%, kan het een klant voor het leven worden. Ook als hij opnieuw boekt aan boord, krijg jij als reisagent de volledige commissie.”
In ons volgende Travmagazine lees je het volledige verslag en ontdek je waarom Oceania Cruises ook geschikt kan zijn voor jouw klanten.
Riet Goetschalckx zegt
Prachtige recap!