Vorige week dinsdag vond de eerste van de vier roadshows van de Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) plaats in Kasteel Tivoli in Mechelen. Daarbij gaven de dochtermaatschappijen Norwegian Cruise Line (NCL), Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises (RSSC) een presentatie over de belangrijkste nieuwtjes. TravMagazine was naast zowat 35 reisagenten mee van de partij.
Jennifer Pichl, Business Development Manager bij de NCL, stak van wal met de faciliteiten die de cruiseschepen van NCL aanbieden, van glijbanen tot zip lines en van een kartcircuit tot Broadwayshows. Ze vertelde ook over de Norwegian Viva dat de afgelopen zomer zijn eerste afvaart heeft volbracht; het komende zomerseizoen zal het schip varen op de Middellandse Zee. Ten slotte kondigde ze aan dat de Norwegian Aqua – het nieuwste schip van NCL – in 2025 zijn eerste afvaart zal maken.
Alessandra Cabella, Senior Business Development Manager bij Oceania Cruises, verzorgde de tweede presentatie. Het merk Oceania wenst zich te profileren als de cruisemaatschappij die geschikt is voor foodies – iemand die verfijnde interesse heeft in eten – door gastronomische hoogstandjes aan te bieden. Hun slogan gaat dan ook als volgt: “Oceania Cruises is a cruise line built by foodies, run by foodies, for foodies!” Om deze slogan te bekrachtigen zijn ze recentelijk in zee gegaan met Gault en Millau.
Hun focus ligt voornamelijk op kleine schepen met een maximumcapaciteit van 670 gasten; het grootste schip verwelkomt 1250 mensen aan boord. Tot slot verwacht men dat het nieuwe schip Allura volgend jaar in de vaart komt.
Marcel von Rotz, Senior Sales Manager bij RSSC, nam de presentatie voor Regent Seven Seas voor zijn rekening. Daarin onderstreepte hij dat de zes cruiseschepen van de luxueuste maatschappij een ‘Unrivalled Experience’ bieden door een veelzijdigheid aan excursies en culinaire toprestaurants, beiden met de nadruk op een ruime persoonlijke keuze, te voorzien. Bovendien zijn alle restaurants en de meeste excursies inclusief in de prijs. Het nieuwste schip is de Seven Seas Grandeur dat opereert sinds november vorig jaar. Naast het aanbod en de promoties besprak von Rotz de mogelijke verkooptools voor reisagenten zoals bijvoorbeeld de online RSSC University.
Er volgen deze week nog twee NCLH Roadshows in Nederland: 6 februari in Wassenaar en 7 februari in Zeist. Op de vier avonden tezamen zullen ze zowat 100 reisagenten hebben bereikt.