
Door: Annabelle Peeters
Ja, waarom is het belangrijk voor TravMagazine om TikTok te hebben? Dat is een goeie vraag, je zou denken dat het niet zo belangrijk is om ook nog op TikTok actief te zijn we zijn toch al actief op Facebook en andere sociale media kanalen.
Let’s face it: Facebook is voor oude mensen en als groeiend bedrijf in het toerisme willen we ook jongeren bereiken. En die zitten op TikTok en op Instagram.
Maar hier gaat het over TikTok.
Ik zal eerst even kort toelichten wat TikTok is voor de hopelijk maar 10 procent die het nog niet weet.
TikTok is een sociaal media kanaal het is begonnen als Musicaly. Toen was het een kanaal waarop je liedjes kon playbacken, die video’s dan posten en likes halen. Een paar jaar geleden is Musicaly overgekocht door een chinees bedrijf en is het enorm snel veel meer geworden dan liedjes playbacken, waar de app eerst voor bedoeld was is zwaar verminderd en nu vind je van alles op TikTok: make up artists, fan accounts van bepaalde artiesten en ook bedrijven. Zelfs Het Laatste Nieuws zit op TikTok. Natuurlijk zitten er ook nog gewoon mensen op die dansjes doen en liedjes playbacken dat is ook nog steeds leuk.
Nu ga ik jullie vertellen waarom het voor bedrijven een goede zaak is om op TikTok actief te zijn.
- Zoals ik al zei Facebook is voor oude mensen, als je ook de jongere generatie wil bereiken is TikTok een betere piste
- TikTok is in deze tijd bekender dan Facebook, TikTok is wereldwijd bekend je kan er mensen over heel de wereld mee bereiken
- Als bedrijf moet je laten zien dat je ook ‘fun’ bent niet alleen hard werken heel de dag, dit zal op TikTok meest gewaardeerd worden
- Mensen op TikTok zijn beïnvloedbaar dat maakt het een goed verkoopkanaal
- Op TikTok zijn likes minder van belang maar views zijn belangrijk en volgers natuurlijk
- Posts op TikTok zijn korte filmpjes, wat maakt dat mensen niet veel tijd moeten nemen maar toch heel wat informatie kunnen krijgen
- Ikzelf vind het vervelend om een hele lange tekst te lezen waar ik tegen dat ik aan het einde ben de eerste paar zinnen al van vergeten ben, dan is een filmpje veel interessanter
Dus het is niet alleen belangrijk voor TravMagazine om TikTok te hebben. Het is voor elk bedrijf een goeie zaak dus waar wacht je nog op? Neem TikTok en volg ons @travmagazine. We kijken er naar uit om u te entertainen met leuke, informatieve en grappige filmpjes.
Waarom schrijf ik, Annabelle Peeters, dit artikel? Ik stel me graag voor: Ik ben de social media manager van TRAVelMedia BeLux. Ik ben tevens @annabelle_natalia op TikTok met maar liefst 855 volgers en er komen er bijna elke dag bij. Ik vraag jullie niet om mij te volgen, maar ik vraag jullie om @travmagazine op TikTok te volgen. Klaar voor toffe video’s?
See you on TikTok @travmagazine.
En nu eindigen zoals mijn vader:
Hell yess!
Laat een reactie achter