De TUI Group heeft in het tweede kwartaal van haar boekjaar een verkooprecord behaald en haar resultaten aanzienlijk verbeterd. De omzet van januari tot eind maart steeg met ongeveer 400 miljoen euro, of 16 procent, tot 3,6 miljard euro. Hiermee zet het toerismeconcern de positieve lijn van het eerste kwartaal voort.
Het gecorrigeerde operationele verlies in het seizoensgebonden zwakkere tweede kwartaal bedroeg 189 miljoen euro, wat ongeveer een vijfde minder is dan het verlies van vorig jaar.
De TUI Group dankt deze sterke resultaten aan de reislustige Europeanen. Het aantal vakantiegangers steeg in het tweede kwartaal met 14 procent tot 2,8 miljoen. De gemiddelde bezettingsgraad bleef, net als vorig jaar, op 93 procent. Naast de hogere vraag naar pakketreizen zorgen ook de hogere prijzen voor een recordomzet.
“Reizen is erg populair. De trends zijn intact. Ervaringen zijn belangrijker voor mensen dan bezittingen, en de vraag naar pakketreizen blijft hoog. Boekingen voor het hoogzomerseizoen zijn veelbelovend, met een stijging van 5 procent en gemiddelde prijzen die 4 procent hoger liggen,” zegt Sebastian Ebel, CEO van de TUI Group.
In het licht van deze resultaten bevestigt de groep haar verwachtingen opnieuw voor het gehele jaar, met een omzetstijging van ten minste 10 procent en een toename van ten minste 25 procent van de bruto bedrijfswinst (EBITDA).