
InterContinental Hotels Group PLC (IHG) en Iberostar Hotels & Resorts (Iberostar) kondigden gisteren een strategische alliantie aan. De samenwerking houdt in dat tot 70 Iberostar hotels (ruim 24.000 kamers) aan het systeem van IHG toegevoegd zullen worden onder het merk Iberostar Beachfront Resorts. Hierdoor vergroot het aanbod van IHG op gebied van resort- en all-inclusive hotels aanzienlijk.
In eerste instantie gaat het om Iberostar Grand Paraiso (Riviera Maya, Mexico); Iberostar Selection Hacienda Dominicus (Bayahibe, Dominicaanse Republiek); Iberostar Grand Rose Hall (Montego Bay, Jamaica); en Iberostar Selection Anthelia (Tenerife, Spanje). Andere hotels in Spanje en populaire vakantiebestemmingen in Zuid-Europa en Noord-Afrika zullen naar verwachting in de loop van 2023 en 2024 aan het IHG-systeem worden toegevoegd.
Het merk Iberostar Beachfront Resorts zal worden opgenomen in een nieuwe categorie Exclusive Partners in het merkenportfolio van IHG, naast de categorieën Suites, Essentials, Premium en Luxury & Lifestyle. De overeenkomst geeft IHG een licentie voor het merk Iberostar Beachfront Resorts en heeft een initiële looptijd van 30 jaar met de optie tot verlenging met 20 jaar na wederzijdse overeenstemming.
win-win partnership
Iberostar krijgt toegang tot het ondernemingsplatform van IHG, inclusief de distributiekanalen en het IHG One Rewards-loyaliteitsprogramma met meer dan 100 miljoen leden. IHG zal op haar beurt de bekendheid van haar huidige merken vergroten bij een nieuwe groep reizigers en inspelen op de toenemende vraag naar resort- en all-inclusive hotels. Verder delen Iberostar en IHG nu al veel bedrijfswaarden, waaronder een passie voor duurzaamheid en verantwoord toerisme.