
De Franse vakantieketen Club Med bestaat 75 jaar en grijpt het jubileum aan om zijn merkverhaal nieuw leven in te blazen. De pionier van het all-inconcept lanceert een internationale campagne onder de noemer 75 Years of L’Esprit Libre, met video’s, een exclusieve cocktailkaart en een terugblik op het ontstaan van de Club Med-filosofie.
Club Med ontstond in 1950 uit een idealistische visie van de Antwerpse waterpolospeler Gérard Blitz. Wat begon als een tentenkamp op het strand van Mallorca groeide uit tot een wereldwijd netwerk van premium- en luxeresorts, met vandaag meer dan 70 vestigingen op vijf continenten.
“Ons 75-jarig jubileum viert de veerkracht en het innovatieve karakter van Club Med door de jaren heen”, zegt Anne Browaeys, CEO voor Club Med EMEA en Noord-Amerika. “We hebben onze transformatie naar premium afgerond en blijven innoveren – digitaal en duurzaam. Wat de toekomst ook brengt, ons kompas blijft gericht op geluk en vrijheid.”
Het tentenkamp in de jaren ’50 © Club Med
Nieuw resort in de maak
In 2026 opent Club Med een nieuw resort aan de noordkust van Zuid-Afrika, in de regio KwaZulu-Natal. Het project mikt op een combinatie van strandvakantie en safari, met excursies naar nabijgelegen wildparken waar de Big Five gespot kunnen worden.
De ligging aan de zogeheten ‘Dolfijnenkust’ biedt mogelijkheden voor watersport en natuurgerichte uitstappen, al blijft het om een klassieke resortervaring gaan – met safari als optioneel onderdeel. Het wordt het eerste Club Med-resort op Zuid-Afrikaans grondgebied.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.