
Pin High Golftravel, al sinds 1989 dé nummer 1 in golfreizen in Nederland, staat over de grens bekend om service, kwaliteit en de zekerheid dat vakanties perfect geregeld worden. Met een sterke focus op klanttevredenheid is een trouwe klantenkring opgebouwd. Hoe zet je e-mailmarketing effectief in om deze klantenkring te behouden en uit te breiden? Ruben Luijt, de e-mailmarketeer van Pin High Golftravel, vertelt over het groeiende belang van e-mailmarketing bij de Nederlandse aanbieder van golfreizen.
Met de CRM data deden we eigenlijk niet zo veel
“Tot enkele jaren geleden werd er erg weinig gedaan met de CRM-data. Zonde, want we weten veel van onze klanten. Maar om deze data succesvol en efficiënt te gebruiken voor bijvoorbeeld e-mailmarketing, moet je wel je zaken op orde hebben. Anders is het veel te tijdrovend en foutgevoelig.” Ruben vervolgt: “Inmiddels hebben we mooie stappen gemaakt. We streven ernaar om onze communicatie steeds meer te personaliseren en waardevolle aanbevelingen te doen aan de klanten.”
Koppeling tussen CRM-data en E-mailmarketingplatform is essentieel
Pin High Golftravel werkt al jaren met het CRM-systeem van TravelSpirit en maakt gebruik van Spotler software Mail+, een krachtig e-mailmarketingplatform. Tussen beide systemen ligt nu een koppeling, alle relevante data wordt via API’s overgezet. Deze koppeling maakt het mogelijk om CRM-data in te zetten voor het creëren van effectieve e-mailcampagnes. Ruben geeft een praktijkvoorbeeld. “14 dagen voordat onze klanten op reis gaan sturen wij de reisinspiratie e-mail. Deze e-mail bevat gepersonaliseerde tips en suggesties voor activiteiten in de regio waar de klant naartoe reist. Door de CRM-data te gebruiken segmenteren we klantgroepen op basis van hun bestemming, zo kunnen we heel gericht content en cross-sell aanbiedingen presenteren. Gaat allemaal automatisch.”
Lees het gehele artikel met Pin High Golftravel over de effectieve inzet van CRM-data uit TravelSpirit en de mogelijkheden van Spotler Mail+ in de nieuwe TravMagazine BeLux.