
In TravMagazine BeLux 8 – die deze week bij u in de bus valt – verschijnt een bestemmingsspecial Azië. In de marge van deze special hadden we een interview met Lieven Bossaert van Travelworld.
Lieven, welke stand van zaken maakt Travelworld op voor de diverse Aziatische bestemmingen?
“Bij Travelworld zit Azië, na enkele lastige Covid-jaren, opnieuw serieus in de lift. Vooral Indonesië en Thailand doen het ontzettend goed bij ons. We investeren momenteel enorm in de regio en verdiepen ons productaanbod op elk van de bestemmingen die we aanbieden.”
Welke bestemmingen doen het goed op dit moment?
“We merken een gestegen vraag naar de bruisende stad Singapore. Singapore is zoveel meer dan een citytrip en kan makkelijk gecombineerd worden met bijv. Bali of Maleisië.”
Zijn er bepaalde nieuwigheden in het aanbod?
“Net voor Covid hadden we de Filipijnen toegevoegd als nieuwe bestemming en dat werpt nu z’n vruchten af. De paradijselijke archipel is vaak nog onbekend bij Belgische klanten en dat is sowieso ten onrechte, want er is heel wat te ontdekken zowel qua cultuur als natuur, verspreid over duizenden beeldschone eilanden.”
Ook India is een nieuwkomer.
“Inderdaad. Natuurlijk verwachten we veel van deze nieuwe bestemming in ons aanbod, die we oorspronkelijk al in 2020 wilden lanceren. Het werd 2023, maar de afgelopen jaren hebben we gebruikt om ons aanbod verder te versterken. Buiten de klassieke pakketjes, opgebouwd rond De Gouden Driehoek, hebben we daardoor tal van originele reizen in ons aanbod. Denk maar aan een rondreis voor en door vrouwen, unieke treinreizen of boottochten, overweldigende safari’s en bergtochten. Zoals steeds maken we het voor ieder type klant bereikbaar en kan je de meeste reizen zowel in een 3, 4 als 5-sterren versie inboeken.”
Zijn er ook obstakels die een rem zetten op reizen naar Azië?
“De prijzige vluchten naar bepaalde Aziatische bestemmingen vormen nog steeds een probleem, al komt er stilaan verandering in. Bijkomend probleem is dat veel Aziatische bestemmingen nu zo populair zijn dat het soms moeilijk is om bekwame gidsen te vinden. Veel toerismeprofessionals op deze bestemmingen kozen tijdens Covid voor een andere carrière en nu is de vraag soms groter dan het aanbod. Gelukkig hebben we, door de decennia heen, heel wat goede contacten kunnen opbouwen en lukt het ons steevast om nog iets te kunnen aanbieden.”