
Deze dagen kan je het team van het Belgische Lato terugvinden op stand 138 in hal 6.1. Ze staan er schouder aan schouder met het beste wat de wereld op dit ogenblik te bieden heeft op gebied van reistechnologie. Het team is enthousiast en vol ambitie.
“Lato ontstond vanuit frustratie over de administratieve rompslomp bij het plannen van reizen. Door alle reisgegevens in één tool te verzamelen en te gebruiken voor offertes, verkoop en een reis-app, creëerden we een efficiënt en gestroomlijnd proces. Zo kunnen reisprofessionals meer tijd besteden aan hun klanten en het plannen van perfecte reizen”, zegt Annick Heirman, account manager bij Lato.
“We hebben er al twee zeer drukke en interessante dagen opzitten. het is onze ambitie om onze app internationaal onder de aandacht te brengen. En de reacties die we hier aan de stand krijgen zijn zeer positief”, gaat mede-oprichter Kris Klingele verder.
“Lato volgt de nieuwste technologieën op de voet en we hebben de afgelopen maanden veel nieuwe functies toegevoegd,” zegt Wout Klingele – mede-oprichter en IT-brein achter Lato. “We zijn ook al op de ChatGPT-trein gesprongen om automatisch data te genereren binnen ons platform. Verder werken we aan een PDF-leesfunctie waarmee reisprofessionals een PDF-document in elke taal kunnen omzetten in een travel app. Vertalingen verlopen via een integratie met Deepl. Maar ons AI-avontuur eindigt hier niet. We werken al met AI om het proces van het maken en verkopen van reisvoorstellen te automatiseren en zullen dit in de toekomst blijven doen.”
ITB heeft dit jaar de Innovation Radar opgericht, zegt Annick. “Met hun focus op de toekomst zetten ze innovatieve producten en diensten in de kijker die een technische, sociale of economische impact hebben. En weet je wat? Lato staat dan ook trots op deze radar!”