
Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) schakelt in 2023 een versnelling hoger voor wat betreft de promotie van de bestemming in de Benelux markt. RAKTDA kondigt de aanstelling van twee agentschappen aan voor de vertegenwoordiging van de bestemming in de Benelux, en dat zowel bij de reisprofessionals (B2B) als bij de eindklant (B2C).
Het gaat om piroth.kommunikation (B2B) en Into the Sails (B2C). Zij moeten stevig gaan bouwen aan de bekendheid en de reputatie van Ras Al Khaimah als veelzijdige en duurzame vakantiebestemming.
“Het emiraat is snel gegroeid met nieuwe hotels (nvdr. onder andere InterContinental, Mövenpick en Radisson) en toeristische attractiepolen en heeft de richting van duurzaam toerisme gekozen”, klinkt het in een eerste mededeling. “Het aanbod sluit goed aan bij wat reizigers uit de Benelux zoeken.”
“Ras Al Khaimah verwelkomde in 2022 meer dan 1,13 miljoen bezoekers, het hoogste bezoekersaantal ooit”, aldus Iyad Rasbey, Executive Director of Destination Tourism Development & MICE bij RAKTDA. “Onze versterkte vertegenwoordiging in de Benelux gaat hand in hand met de ontwikkeling van de bestemming.”
RAKTDA zet in op enkele strategische pijlers zoals diversificatie, gemeenschap en duurzaamheid. In 2022 lanceerde RAKTDA ‘Balanced Tourism’, haar strategische roadmap om tegen 2025 de regionale leider in duurzaam toerisme te worden.
Ras Al Khaimah heeft een band met de Belgische reisindustrie. In 2019 vond er de Belgian Travel Summit plaats, een gezamenlijk initiatief van de vakverenigingen VVR, UPAV, ABTO en CLIA. 60 Belgische reisprofessionals namen er toen deel aan een vijfdaagse Summit. Daarbij werd gewerkt rond vier thema’s: digitalisering, opleiding, business development en duurzaamheid.
Foto © Shutterstock