
De cruisedivisie van MSC Group en Chantiers de l’Atlantique vierden vandaag de oplevering van MSC World Europa, ‘s werelds grootste LNG-aangedreven cruiseschip en een van de eerste met brandstofceltechnologie. De ceremonie bezegelt een succesvolle samenwerking tussen de twee bedrijven, die heeft geleid tot de bouw van het meest innovatieve en milieuvriendelijke cruiseschip tot nu toe voor de MSC Cruises vloot. Naast de onmiddellijke baanbrekende vooruitgang op het vlak van uitstootvermindering en energie-efficiëntie, maakt MSC World Europa ook het pad vrij naar de invoering van koolstofneutrale synthetische en andere alternatieve brandstoffen zodra deze op schaal beschikbaar zijn.
MSC World America
Bovendien werd ook de naam van het tweede schip van de World klasse onthuld tijdens de Steel Cutting ceremonie en MSC Cruises kondigde aan dat MSC World America bestemd is voor Noord-Amerika wanneer ze in 2025 in de vaart komt. Dit is opnieuw een bewijs van het streven van de rederij om haar nieuwste schepen in te zetten op deze belangrijke cruisemarkt en Amerikaanse gasten een schip en
gastenervaring te bieden die op hen is afgestemd. MSC World America wordt het vierde schip dat in deze regio wordt ingezet.
netto nuluitstoot tegen 2050
MSC Cruises zet zich al geruime tijd in voor het milieu en heeft als langetermijndoelstelling om in 2050 een netto nuluitstoot voor haar activiteiten te hebben bereikt. Het bedrijf is ook een belangrijke investeerder in geavanceerde milieuvriendelijke maritieme technologieën, met als doel om de versnelde ontwikkeling en beschikbaarheid ervan in de hele sector te ondersteunen.