
VisitPortugal onthult deze week zijn nieuwste campagne, “Portugal, an unwritten recipe”, een ode aan de gastronomie als weerspiegeling van de Portugese geschiedenis, traditie en cultuur.
Met deze campagne wil VisitPortugal de Portugese gastronomie verder internationaliseren en positioneren als een onderscheidende en bepalende troef voor het toerisme. De campagne benadrukt het enorme potentieel van gastronomie om de lokale economie te stimuleren, duurzaamheid en inclusie te bevorderen, en regionale samenhang te versterken. Daarmee vormt gastronomie een fundamentele pijler in de strategie om Portugal als bestemming te promoten.
De interesse in Portugal als gastronomische en wijnbestemming neemt gestaag toe, vooral in belangrijke markten zoals Duitsland, Spanje, de Verenigde Staten, Frankrijk, en het Verenigd Koninkrijk. Daarom richt de campagne zich specifiek op deze landen en wordt ze gepromoot via een multichannel-strategie.
De campagne nodigt reizigers vooral uit om Portugal te ontdekken en te proeven via een recept dat elementen combineert als authenticiteit, creativiteit, duurzaamheid en de gastvrijheid van de Portugese bevolking.
Geef een reactie