Véronique Lebrun is de nieuwe sales en marketing manager bij rtk Travel Center, het netwerk van twintig franchisereisbureaus die hoofdzakelijk in Wallonië zijn gevestigd. Véronique heeft een ruime ervaring opgebouwd in marketing en franchising, met eerdere functies bij bedrijven zoals Hans Anders en Belisol.
“De reissector is nieuw terrein voor Véronique, en dat brengt positieve perspectieven met zich mee,” aldus Otto Vanschamelhout, Managing Director. “Véronique is zeer gedreven en bekijkt onze sector met een frisse blik. RTK is een merk dat we op een eigentijdse manier willen positioneren, en Véronique zal ons daarbij vooruit stuwen.”
Véronique zal sterk inzetten op de uitgebreide ondersteuning van de RTK franchisenemers, met een specifieke focus op marketing, verkoop en kennisuitwisseling. “Dit stelt de reisagenten in staat om hun volledige aandacht te richten op hun klanten,” benadrukt Véronique. “RTK hanteert een franchiseconcept waarbij we reisagenten op diverse gebieden ontzorgen. Op korte termijn streven we naar het creëren van een nationale samenhang in onze gezamenlijke marketingactiviteiten, het positioneren van rtk Travel Center als een sterk merk, en het belichten van de mensen die het merk vertegenwoordigen.”
Met momenteel twintig franchisekantoren lijkt het concept vooral in Wallonië aan te slaan, maar er wordt nu ook actief gewerkt aan uitbreiding in Vlaanderen. “Het succes van RTK in Wallonië kunnen we met cijfers en data aantonen. Ik ben er van overtuigd dat we op basis daarvan ook reiskantoren in Vlaanderen kunnen overtuigen om voor rtk Travel Center te kiezen.”
Sinds oktober 2021 had Dirk Dom de verantwoordelijkheid voor business development bij RTK op zelfstandige basis. Met de aanstelling van Véronique Lebrun komt er een einde aan zijn mandaat.