
TUI heeft een deal gesloten met Ryanair om pakketten te verkopen via de vluchten van de goedkope luchtvaartmaatschappij. “Met deze samenwerking breidt TUI de variëteit en frequentie van haar vluchtaanbod aanzienlijk uit, met name in het Verenigd Koninkrijk”, aldus TUI. “Reizigers zullen profiteren van nog meer bestemmingen en een grotere flexibiliteit, met miljoenen nieuwe combinatiemogelijkheden.”
De deal is Ryanair’s nieuwste samenwerkingsverband voor pakketreizen, na deals met OTA’s waaronder loveholidays. TUI zei: “Alle UK Ryanair vluchten kunnen binnenkort rechtstreeks bij TUI geboekt worden en kunnen worden gecombineerd met het volledige aanbod van de reisorganisatie.”
De touroperator voegde eraan toe dat klanten van TUI kunnen profiteren van Ryanair’s uitgebreide netwerk van bestemmingen voor stedentrips en korte vakanties. “Er is nieuw potentieel, vooral voor bestemmingen die nog niet naadloos op elkaar aansluiten. Dit betekent dat TUI individuele reizigers in de toekomst nog meer aantrekkelijke opties zal bieden voor stedentrips en korte trips.”
TUI zei dat de deal “met name ten goede zou komen aan het merk First Choice”, dat afgelopen september opnieuw werd gelanceerd. “Het extra volume en de flexibiliteit van de vluchten zal het merk aanzienlijk aantrekkelijker maken voor de nieuwe jongere generatie reizigers”, aldus TUI. “Het First Choice-aanbod biedt een scala aan reizen, van vijfsterrenresorts, hotels tot hostels, premium en low-cost luchtvaartmaatschappijen, evenals interessante en unieke ervaringen.”
TUI’s overeenkomst met Ryanair maakt deel uit van een poging om de verkoop van dynamische verpakkingen, die 2,5 miljoen van de in totaal 19 miljoen passagiers omvat, te vergroten. Peter Kruger, chief strategy officer & chief executive officer holiday experiences van de TUI Groep, zei: “De samenwerking met Ryanair zal nu het aanbod van dynamisch verpakte TUI vakanties verder uitbreiden en tegelijkertijd een nieuwe mijlpaal in digitalisering bereiken. We implementeren consequent onze transformatie naar een reisaanbieder die het hele jaar door reizen en ervaringen aanbiedt.”
De strategie voor onze touroperators is duidelijk: we willen winstgevend blijven groeien – met onze eigen exclusieve merken en producten en met een nog breder en meer geïndividualiseerd aanbod. “Met name in het Verenigd Koninkrijk zullen onze gasten in de toekomst kunnen kiezen uit een nog breder aanbod van vluchten – naast een sterk programma met eigen vluchten van TUI Airline.” Ryanair zei dat de samenwerking was bezegeld “op voorwaarde dat ze klanten niet te veel in rekening brengen voor Ryanair-producten”.