
Reizigers die binnenkort op Brussels Airport hun koffers en tassen willen vervoeren kunnen zomaar op een uniek bagagekarretje van een Belgisch reisagentschap stuiten. In samenwerking met Corendon werden op de luchthaven gepersonaliseerde bagagekarretjes onthuld. Een creatieve marketingzet die zowel Corendon als de betrokken reiskantoren extra zichtbaarheid biedt.
De bagagekarretjes zijn strategisch geplaatst op verschillende locaties in de publieke zone van de luchthaven en blijven tot eind 2025 in omloop. Ze werden officieel onthuld op donderdag 6 maart in aanwezigheid van vertegenwoordigers van Corendon, de betrokken reiskantoren en Brussels Airport. De reiskantoren die in de prijzen vielen kregen de kans om hun eigen karretje te presenteren en een fotoshoot te houden voor sociale media en andere promotionele doeleinden.
Voor Corendon was o.a. Key Accountmanager Christophe Lievens aanwezig om de lancering te begeleiden. “Dit is een origineel en innovatief initiatief dat onze sterke band met de Belgische retail onderstreept”, aldus Lievens. “De bagagekarretjes zijn een direct gevolg van de Corendon Retail Awards die eind 2024 plaatsvonden tijdens het Corendon Open House Day Event. Onder de winnaars bevonden zich acht Belgische reiskantoren die elk hun eigen gepersonaliseerde bagagekarretje op Brussels Airport kregen.
Verschillende reiskantoren koppelen ondertussen een wedstrijd aan hun bagagekarretje. Zo organiseren sommige een winactie waarbij reizigers die een foto met het karretje delen kans maken op een prijs. Dit maakt van de bagagekarretjes niet alleen een ludiek maar ook een interactief marketinginstrument.
De acht reiskantoren die vanaf nu hun eigen bagagekarretje op Brussels Airport hebben zijn Axis Travel, Het Reishuis, Zen Travel, RTK Travel Center Wandre, Boncelles, Rocourt, Visé, Grivegnée, Hannut, Andenne, Herstal, Waterloo, RTK Travel Center Mouscron, Conny Cars, Sud Voyages en Reizen Meyers.
“Met deze zichtbaarheid op Brussels Airport versterken Corendon en de geselecteerde reiskantoren hun band met de Belgische reizigers en vergroten ze hun naamsbekendheid op een innovatieve manier”, aldus nog Christophe Lievens. “Een geslaagde samenwerking die de link tussen reisagenten en consumenten nog sterker maakt.”
Foto bovenaan © Kaat Verrycken – Visiona.Productions
Geef een reactie