
Op maandag 7 oktober arrangeerde het Dubai Department of Economy and Tourism (DET) het evenement ‘Where will Dubai take you now?’ in het Hoxton hotel in Brussel, vlak bij de Kruidtuin.
De tijdspanne van het evenement betrof een gehele dag en avond. Daarbij werd de dag opgedeeld in twee luiken. Het eerste deel van de dag kregen lokale Belgische partners de ruimte om op afspraak een-op-een gesprekken te hebben met diverse Dubai-partners. “Dit moet de relaties tussen de belanghebbenden in Dubai en de Belgische touroperators versterken, zodat ze nieuwe zakelijke kansen vinden om met elkaar samen te werken”, zei Amna Bin Hendi, Senior Manager van het DET, in een interview met TravMagazine.
Het tweede deel, dat om 17u van start ging, was gericht op de reisagent. Amna Bin Hendi gaf de genodigden een presentatie over Dubai als bestemming, waarbij de focus van het DET voor het komende jaar werd toegelicht. “Opdat de reisagent de bestemming kan verkopen op een manier die aansluit bij de wensen van de Belgische reiziger, met een focus op stopovers, gastronomie en culturele aspecten”, aldus Bin Hendi over de presentatie. Nadien werd er – uiteraard – een netwerkdrink en walking dinner voorzien.
De Dubai-partners waren overigens talrijk aanwezig – 16 partners, van hotels over attracties tot DMC’s -, op de coverfoto en hierbij opgesomd: Dubai Department of Economy & Tourism, Adonis Tourism, Atlantis The Palm Hotel & Resort, DMC Arabia Tourism, Delta Hotels By Marriott, Dubai Holding Entertainment, Emirates, JA Resorts & Hotels, JUMEIRAH HOTELS, MAGIC ARABIA, Nikki Beach Resort and Spa, Ocean Air Travel and Tourism, ORIENT TOURS, Rixos Premium Dubai, Rotana Hotels & Resorts, en The Ritz Carlton, Dubai.
In TravMagazine Belux, printeditie 22, verschijnt het volledige interview met Amna Bin Hendi.