TUI kondigt de introductie aan van Lena, wat het zelf omschrijft als een “innovatieve AI Explorer”. Lena is met andere woorden een virtuele content creator en gaat het publiek inspireren met beelden van reisbestemmingen die vanaf vandaag op de social media kanalen en het TUI blog te zien zijn. De volgers kunnen specifieke content verwachten, waaronder virtuele rondleidingen, insider tips en reisinspiratie.
“Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team,” zegt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI. “Met Lena kunnen we onze klanten nog sneller en duidelijker inspireren en informeren over de mooiste reisbestemmingen. Haar vermogen om snel ter plaatse te zijn en gebruik te maken van echte beelden, biedt mooie kansen,” vult Ana Henriques, Head of Marketing Communications TUI aan.
“In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende erkenning en de voordelen van AI-technologie. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.”
Geef een reactie