
De Lufthansa Group organiseerde vorige week voor het eerst ‘Inside Lufthansa Group and Beyond’, een exclusief B2B-evenement voor reisagenten en reisspecialisten. Het doel was om haar uitgebreide productportfolio, netwerk van luchtvaartmaatschappijen en strategische joint ventures op een ongedwongen manier toe te lichten.
Dorothea von Boxberg, sinds maart 2023 CEO van Brussels Airlines, heette de aanwezige reisspecialisten namens de Lufthansa Group welkom. In haar inleiding gaf ze een overzicht van de aanwezige commerciële diensten en partners, en lichtte ze de nieuwe strategische accenten van de groep toe. Het hoofddoel van de bijeenkomst in de kantoren van de hoofdzetel van Brussels Airlines in Diegem was om de reisindustrie een blik achter de schermen te bieden. von Boxberg sprak in één adem haar waardering uit voor de aanwezigheid, de inzet en het vertrouwen van de genodigden, en benadrukte het cruciale belang van hun rol in de ticketverkoop.
Na de introductie kregen de genodigden de gelegenheid om in gesprek te gaan met de aanwezige partners en afdelingen van de Lufthansa Group. Op die manier kregen de aanwezigen vrij snel nieuwe inzichten over onder meer de B2B-dienstverlening, de inspanningen met betrekking tot duurzaamheid en NDC. Kortom, met dit nieuwe initiatief wou de Lufthansa Group de uitwisseling van ideeën en samenwerkingen onderling stimuleren.
Voor herhaling vatbaar
Verschillende reisspecialisten gaven aan dat dergelijke ontmoetingen vaker zouden mogen plaatsvinden, aangezien de digitale communicatie via het eXperts-programma een beperkt effect heeft. De impact van persoonlijk contact en de mogelijkheid om producten rond duurzaamheid van dichtbij te ontdekken en te betasten, is groter én blijvend. Bovendien bood het evenement een uitgelezen kans om te netwerken – niet alleen met de vertegenwoordigers van de Lufthansa Group, maar ook tussen de aanwezige reisprofessionals onderling. Voor herhaling vatbaar horen we zowel bij de Lufthansa Group als bij de meer dan 100 aanwezige reisprofessionals.
De Lufthansa Group in een notendop
De Lufthansa Group vandaag: Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa, SWISS, Air Dolomiti, Discover Airlines en Edelweiss. Commerciële partners: United Airlines en Air Canada op routes tussen Europa en Noord-Amerika, en met All Nippon Airways (ANA), Singapore Airlines en Air China op routes tussen Europa en Japan en tussen Singapore en China.
Auteur tekst en beeld: Bart De Landtsheer. Coverfoto: Dorothea von Boxberg
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.