Corendon organiseert voor het eerst het Open House Day Event voor de Belgische en Nederlandse retail op 29 en 30 november en zondag 1 december, in het Corendon Amsterdam Schiphol Hotel. TravMagazine spreekt hierover met key accountmanager België Christophe Lievens en sales manager retail Nederland Rutgher Verstrepen van Corendon.
Wat mogen de reisagenten verwachten van dit evenement?
Christophe: “Rutgher en ik zijn vertrouwde gezichten in de Nederlandse en Belgische reiswereld. Het evenement is bedoeld om reisagenten kennis te laten maken met de vele Corendon-medewerkers die achter de schermen werken. Reisagenten hebben regelmatig contact met verschillende afdelingen, zoals het contactcenter en Customer Care, dat 24/7 beschikbaar is voor ondersteuning. Echter, deze medewerkers blijven vaak anoniem. Daarom hebben we het evenement de titel ‘Meet the Faces Behind the Emails’ gegeven, zodat reisagenten de mensen achter de schermen kunnen leren kennen.”
Rutgher: “We openen spreekwoordelijk de deuren van ons huis om reisagenten de kans te geven om persoonlijk kennis te maken met de mensen waarmee ze dagelijks contact hebben. Het is leuk om deze collega’s ook eens in het echt te ontmoeten. Tijdens studiereizen gaan er wel collega’s mee, maar dat blijft beperkt. Nu zetten we de deuren wagenwijd open, en dat is precies het idee achter dit evenement.”
Dit is de eerste keer dat jullie dit organiseren, toch?
Christophe: “Het is de allereerste editie, en de voorbereidingen waren spannend, vooral omdat we onze partners nodig hadden en niet wisten in hoeverre zij mee zouden doen. Maar nu hebben we 41 hoteliers en tien andere partners, zoals Quick Parking en Sunny Cars, die al hebben ingetekend. We zijn zelfs volgeboekt.”
Hoe ziet de dag eruit?
Rutgher: “De dagen voor Nederland en België lijken grotendeels op elkaar, maar zijn aangepast aan het lokale publiek. Er is een grote beursvloer waar alle partners zichzelf presenteren, en er zijn verschillende presentaties en parallelsessies. Daarnaast zullen wij zelf ook aanwezig zijn voor een praatje. Na afloop van de dag is er een diner en een feest met awards, en reisagenten kunnen tegen een geringe vergoeding overnachten in het Corendon Amsterdam Schiphol Hotel. De volgende ochtend is ontbijt inbegrepen en voor de liefhebbers bieden wij ook een excursie naar Amsterdam aan.”
Hoeveel reisagenten verwachten jullie?
Christophe: “We mikken op ongeveer 150 tot 200 personen per dag. Sinds 5 september kunnen reisagenten zich inschrijven. Uit alle aanmeldingen zullen Rutgher en ik persoonlijk de bevestigingen sturen naar de geselecteerde reisagenten, die vervolgens via een app toegang krijgen tot ons event.”
Wat maakt dit event uniek?
Rutgher: “Het feit dat het bij ons inhouse plaatsvindt, onderscheidt dit evenement van andere B2B-events. Het is een veelzijdig event met een beursvloer, presentaties, en ook feestelijke elementen zoals de awards en een tombola, en uiteraard een party achteraf.”
Christophe: “Bovendien is de timing perfect gekozen. Het is vlak na Black Friday en net voor de verkoop voor zomer 2025 echt begint. We willen reisagenten zo goed mogelijk informeren en klaarstomen voor het nieuwe seizoen.”
Zijn er nog speciale verrassingen?
Christophe: “We hebben een exclusief giveaway voor iedereen die komt, gesigneerd door een kunstenaar. Het wordt een collectors item en we hopen dat het een leuk aandenken zal zijn aan een geslaagd evenement.”
Corendon Open House Day Event: praktisch
Voor de Nederlandse retail op vrijdag 29 november, met check-out op 30 november.
Voor de Belgische retail op zaterdag 30 november met check-out op zondag 1 december.
Inschrijven via deze link.