
In tegenstelling tot zijn evenknie bij Trivago, ziet Brian Chesky – CEO van Airbnb, de toekomst wel rooskleuriger in.
Volgens hem onderschatten deskundigen en analisten het potentieel van reizen. Sterker nog, hij is ervan overtuigd dat we met de reissector een “gouden eeuw” tegemoet gaan. En dat komt vooral omdat zoveel mensen (nog steeds) van thuis uit werken. Ze zitten de hele dag aan hun scherm gekluisterd. Als een soort tegenreactie zullen ze meer op reis gaan om de eenzaamheid en het isolement tegen te gaan. Ze zullen actief op zoek gaan naar sociale contacten en belevenissen.
En ze zullen niet alleen reizen naar klassiekers als Las Vegas, Rome of Parijs, maar ze zullen zich ook wagen aan enkele van de 100.000 steden en markten waar Airbnb hen probeert te inspireren om naartoe te reizen. Dat zei hij tijdens een interview op het podium van het Skift Global Forum woensdag in Manhattan, waar de Airbnb CEO zijn visie op het nieuwe tijdperk uiteenzette.
Verder liet Chesky ook weten dat de “experiences” van Airbnb nu terug op het niveau van voor de pandemie staan. De komende jaren plant hij een productvernieuwing met nieuwe investeringen.
“Ervaringen worden weer een stijgende prioriteit, en we doen nogal wat investeringen in het product om ervaringen te blijven benadrukken”, zei Chesky begin augustus. “En ik denk dat het een groot deel van ons verhaal wordt in 2023 en verder in de komende vijf jaar. Dus ik ben er echt enthousiast over.”