Air Belgium versterkt haar managementteam door de benoeming van Emmanuel Menu tot Chief Commercial Officer voor de passagiersactiviteiten van Air Belgium. In deze functie rapporteert hij rechtstreeks aan de CEO van Air Belgium, Niky Terzakis.
“Emmanuel Menu komt bij Air Belgium op een scharniermoment voor ons bedrijf”, aldus CEO Niky Terzakis. “Tussen de trage exit uit de COVID-crisis, een delicate economische context, de hoge olieprijs, de verzwakking van de EURO, en niet te vergeten de impact van de oorlog in Oekraïne. Emmanuel’s lange ervaring komt op het juiste moment, nu we ons netwerk uitbreiden met de opening van nieuwe routes naar Zuid-Afrika, Johannesburg en Kaapstad in september.”
Emmanuel Menu heeft 25 jaar ervaring in de luchtvaartindustrie. Hij begon zijn carrière bij Sabena in 1989. Hij maakte ook deel uit van de herlanceringsprojecten met de oprichting van Brussels Airlines, en was Vice President Zuid- en Oost-Europa tot 2002.
Na twee jaar in de olie- en gasindustrie te hebben gewerkt, keerde hij in 2005 naar Europa terug en werd hij General Manager van Jet Airways in het Verenigd Koninkrijk en Brussel en opende hij de Europese hub van de Indiase luchtvaartmaatschappij. Daarna nam hij de rol van Regional Vice President Europe & America op zich tot 2016.
In 2017 begon hij aan een missie bij Brussels Airlines, binnen de Lufthansa Group, die iets meer dan twee jaar duurde. Hij is ook medeoprichter en algemeen directeur van Groupe Expression, een Frans marketingcommunicatiebureau dat gespecialiseerd is in reizen en toerisme.