
Connections heeft sinds 1 juli een nieuwe interim CEO: Michaël Schellekens. Tegelijk neemt Wendy Pletinck de rol op van Head of Product, Marketing & Sales. Schellekens beschikt over een juridische en financiële achtergrond. Hij behaalde masterdiploma’s in Rechten, Management en International Business Economics aan de KU Leuven.
Michaël Schellekens vervoegde Connections eerder dit jaar al achter de schermen op vraag van oprichter Ronny Bayens. “Het begon als een klankbordrol vanuit Moore Corporate Finance, maar is gaandeweg geëvolueerd naar een volwaardig engagement,” aldus Schellekens. “Connections blijft 100% eigendom van Ronny Bayens,” aldus Schellekens. “De benoeming is vooral bedoeld om het bedrijf te versterken. Met bijna 40 jaar op de teller – Connections viert volgend jaar zijn jubileum – kiest het bedrijf bewust voor vernieuwing zonder de fundamenten te ondermijnen. Er is binnen het team enorm veel ervaring aanwezig. Dat is een bron van rust en continuïteit.”
“Sinds 1 juli werk ik fulltime voor Connections. Het is een bewuste keuze om mij in te zetten voor de lange termijn. Mijn focus ligt op strategische drivers en waardecreatie. Connections heeft een rijk DNA, dat behouden moet worden, maar ook moet worden aangescherpt. We willen het avontuurlijke en het scherpe kantje van het merk terug op de voorgrond brengen – met behoud van de solide service waarvoor we gekend zijn.”
Een andere wijziging is de benoeming van Wendy Pletinck als Head of Product, Marketing & Sales. Zij volgt daarmee Patrick De Pauw op, die het bedrijf vanuit een adviserende rol blijft ondersteunen.
Pletinck, met ervaring bij o.a. Jetair, Thomas Cook en Reizennaarafrika.be, beschouwt haar rol als een strategische driehoek waarin product, marketing en sales elkaar versterken. “Connections heeft een iconisch DNA. Tijd om dat opnieuw krachtiger tot leven te brengen – met een aanbod dat verrast en communicatie die raakt. Dat vraagt lef, focus en vernieuwing.”
Schellekens en Pletinck willen van Connections opnieuw een gedurfd merk maken, gestoeld op service en avontuur. “We willen een merk zijn voor wie avontuur zoekt, mét de vertrouwde ondersteuning en service waar Connections voor staat,” aldus Schellekens. “Connections mag opnieuw gedurfder zijn, rebels zelfs – maar altijd gebackt door kwaliteit.”
Connections telt momenteel 21 reiskantoren en 140 medewerkers. “De interne structuur blijft geworteld in jarenlange expertise. Samen met onder meer Lan Huynh (HR en bestuurder), Guido Lava (businessanalist) en andere sleutelprofielen, zetten we koers naar de toekomst,” besluit Schellekens.
Foto: Wendy Pletinck en Michaël Schellekens. © TravMagazine BeLux