
Bovenop de drie gloednieuwe A320 neo’s (New Engine Option) die in 2023 de vloot van Brussels Airlines zullen vervoegen, heeft de raad van bestuur de komst van twee bijkomende nieuwe A320 neo’s in 2024 goedgekeurd. Brussels Airlines verwacht dat haar activiteiten op de Europese sector volgende zomer met 10% zullen groeien.
De twee bijkomende A320 neo’s zullen de Airbus-fabriek verlaten in de loop van 2024 en zullen oudere A319 toestellen in de vloot van Brussels Airlines vervangen. De A320 neo verbruikt 15 tot 20% minder brandstof in vergelijking met de A320 ceo (Current Engine Option) en produceert 50% minder lawaai.
Vanaf de start van het IATA-zomerseizoen op 26 maart 2023 zal Brussels Airlines vluchten aanbieden naar Billund, Brindisi, Djerba, Monastir, Warschau en Zürich, alle zes nieuwe bestemmingen in het netwerk van de luchtvaartmaatschappij.
Naar Berlijn, Bordeaux, Chania, Frankfurt, Göteborg, Hamburg, Kopenhagen, Kos, Las Palmas, Lyon, Madrid, München, Palma de Mallorca, Tenerife en Zürich verhoogt de Belgische home carrier het aantal vluchten.
Brussels Airlines gaat ook in zee met wet lease maatschappij CityJet, die gedurende de zomerperiode met twee CRJ toestellen voor de Belgische maatschappij zal vliegen.
Foto © Brussels Airlines