
Jaarlijks nemen tweedejaarsstudenten toerisme en recreatiemanagement van de Vlaamse hogescholen deel aan de BAAV-wedstrijd om de autocarsector te ondersteunen met nieuwe reisideeën. BAAV staat voor de Vlaamse Beroepsfederatie voor Autobus en Autocar ondernemingen. Studenten van diverse hogescholen vielen in de prijzen.
De winnende groep studenten uit Brugge (VIVES) werkte een surprise trip voor twintigers naar Slovenië, Kroatië en Italië uit . De titel ‘on the hops’ verwijst naar ‘Dreamhops’ een nieuwe organisatie onder de vleugels van Mandelcar, de begeleidende autocarondernemer.
In het werk van VIVES waardeerde de jury het innovatieve karakter van de reis, zowel naar inhoud als financiering als keuze doelgroep toe. Positieve punten waren verder de goede vertaling van de theoretische achtergrondkennis in een mooi reisproduct en de sterke marketing op basis van een goeie customer journey analyse.
De winnende VIVES-studenten: Renske Welvaert, Pheline Dereyne, Babs Vanacker, Anneleen Snauwaert, Chloë Dumortier. Begeleidende docent: An Kestier.
Onderstaand een filmpje van de prijsuitreiking.
Ook enkele studenten van Thomas More vielen 2 keer in de prijzen bij de wedstrijd van de Vlaamse autocarsector. Met hun originele autocarreis “Adfemture” kaapten zij zowel de prijs voor de beste autocarreis vanuit Thomas More weg als de overkoepelende prijs van alle hogescholen voor hun uitzonderlijke visie.
Hiervoor werkten zij samen met Lindencars uit Rotselaar. Jan Deman: “Vanaf pagina 1 was de jury echt onder de indruk van de topkwaliteit van dit dossier, de originaliteit, de weloverwogen keuzes die de studenten hebben gemaakt… Er is enorm over nagedacht, wat geresulteerd heeft in een topprogramma.”
De winnende Thomas More-studenten: Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois.