
Nordic lanceert het nieuwe merk ‘Nordic Collection’, een overkoepelende merknaam voor de zes verschillende reisorganisaties: Nordic, Galtic, Canada Travel Designers, Wild Alaska, Atacama en MyHimalaya. ‘De nieuwe website is gelanceerd en met gebundelde krachten kondigen we meteen onze roadshows aan,’ aldus Maarten Raes.
Nordic, de reisorganisatie die aan de basis ligt van de opbouw van Nordic Collection, was initieel een kleinschalige reisorganisatie. Toen Maarten Raes het nichebedrijfje ‘Noorwegen Info’ overnam, lag de focus uitsluitend op één bestemming. Wat startte als een geïmproviseerd kantoor in de woonkamer groeide al snel: samenwerkingen met lokale partners werden aangegaan, andere bestemmingen in Scandinavië werden toegevoegd aan het aanbod, met de overname van Bureau Scandinavia kwamen er werknemers bij en een eerste kantoor opende de deuren. Het bedrijf ging verder onder de naam Nordic.
In 2018 fuseerde Nordic met Xplore the North. Dankzij die fusie werden zowel zomer- als winterreizen naar Scandinavië mogelijk bij éénzelfde merk. Nordic groeide uit tot een Scandinaviëspecialist. Door een aantal overnames en de lancering van nieuwe merken werd het aanbod wereldwijd uitgebreid. Naast het Hoge Noorden (Nordic) en Schotland en Ierland (Galtic), reist men met de zustermerken van Nordic ook tot ver buiten het Europese continent: naar Noord-Amerika met Canada Travel Designers en Wild Alaska, naar Zuid-Amerika met Atacama, naar de Arctische bestemmingen (expeditiereizen met Nordic) en naar Azië (MyHimalaya).
Toon Teugels (Brand Manager Nordic Collection): ‘Alle zes de merken die deel uitmaken van Nordic Collection hebben hun eigen karakter, daarom kiezen we er ook voor om de verschillende reisorganisaties apart in de markt te zetten. Wat de reisorganisaties wel met elkaar gemeen hebben, is de passie en de expertise van de teams die erachter staan. Door de krachten te bundelen onder één noemer kunnen de verschillende reisorganisaties trouw blijven aan hun kleinschalige karakter, maar met de financiële zekerheid en stabiliteit van een gevestigde speler op de Belgische en Nederlandse markt.’
Nordic Collection organiseert meteen vier roadshows in vier verschillende Vlaamse steden om de verschillende bestemmingen te promoten via infosessies. De roadshow houdt halt in Gent (15 februari), Hasselt (16 februari), Mechelen (23 februari) en Brugge (24 februari).