
YelloSun blaast dit jaar vijf kaarsen uit. Daarvoor heeft de Belgische touroperator een vijf weken durende jubileumcampagne op poten gezet. Op zaterdag 10 mei zette het team ook Malta in de schijnwerpers voor reisagenten.
Dat laatste gebeurde niet via een traditionele workshop, maar met een gezinsvriendelijke studiedag in Plopsaland De Panne. Samen met de Malta Tourism Authority werden reisagenten en hun gezelschap geïnformeerd over de nieuwste bestemming in het YelloSun-aanbod, terwijl de kinderen onder meer konden kijken naar een K3-film die op Malta werd opgenomen.
Gezien de Franstalige meivakantie telde de opkomst dan ook mee: een zestigtal reisagenten zakte die zonnige zaterdag af naar het attractiepark. “De reisagenten waren heel enthousiast”, zegt YelloSun-oprichter Ulrich De Smet. “We hebben zelfs op het einde nog mensen moeten weigeren omdat de toegangstickets op waren.”
Ook over de nieuwe bestemming blijkt er enthousiasme onder de reisagenten te leven. “Iedereen die de bestemming herontdekt, is verrast door de charme en veelzijdigheid van het eiland”, stelt De Smet.
Onder meer TUI fly vliegt niet langer op Malta, waardoor de Zuid-Europese dwergstaat volgens De Smet wat onderbelicht is geraakt. “Toch hebben we met Malta Air drie mooie vluchten per week, wat het tot een bestemming met veel potentieel maakt.”
Vijf weken voordelen voor vijf jaar YelloSun
Ter ere van het vijfjarige jubileum van de touroperator worden reisagenten tevens beloond voor boekingen in mei. In de eerste weken werd ingezet op extra commissie, gevolgd door onder meer Pluxee-cheques in week drie en vier.
Door de actie zit er volgens De Smet opnieuw een schwung in de boekingen. “Zeker nu in mei, een traditioneel rustigere periode, heeft het ons toegelaten een mooie stijging in de boekingen te realiseren.”
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.