
Begin juni vond de TUI on Tour Roadshow 2025 plaats, met een reeks avondbijeenkomsten in zowel Vlaanderen als Wallonië. De roadshow bracht reisagenten, hotelpartners en TUI-experten samen voor een actuele update van het productaanbod en een blik op trends in het boekingsgedrag. TravMagazine BeLux ging langs tijdens de editie bij NOA Outdoor Living in Kruisem.
Tijdens het plenaire gedeelte werden de aanwezigen verwelkomd door Thierry Coppejans, Head of 3rd Party Retail, die in zijn inleiding benadrukte hoe belangrijk de wederzijdse steun is om het zomerseizoen succesvol aan te vatten. In de daaropvolgende presentaties gaven verschillende sprekers toelichting bij het aanbod van TUI Vliegvakanties (Paavo Planckaert), Ski-Dichtbij-Citytrips (David Vermeulen), Tours (Xenia Phillips) en Sports (Daphné Stevens). Eén rode draad: Het huidige aanbod biedt nog tal van opportuniteiten en beschikbaarheid voor een sterke lastminuteverkoop.
Zomer 2025 wordt volgens TUI gedragen door een sterke performance van eigen merken zoals TUI Blue en partner-hotelketens, met in het bijzonder een stijgende vraag naar adults only-formules. Rixos Sharm el Sheikh werd daarbij internationaal bekroond als best presterende adults only-hotel bij de TUI Global Hotel Awards. “Verder zet TUI een breed aanbod in de markt via tal van hotelpartners zoals Rixos, RIU, TUI Magic Life, Barut, Paloma, Viva, Iberostar, Pickalbatros, Jaz en Hyatt Inclusive Collection”, aldus Paavo Planckaert. “Nieuwe of vernieuwde producten – zoals Best Triton in Spanje of Thalassa Boutique Hotel op Cyprus – sluiten aan bij de evoluerende klantvraag.”
Inzake bestemmingen vielen vooral Marokko, Egypte, Thailand en Chalkidiki op als groeiers, naast klassiekers als Spanje, Griekenland en Turkije. Tegelijk blijft er nog aanzienlijke capaciteit beschikbaar voor het Iberisch Schiereiland, de Canarische Eilanden en bepaalde Balkanlanden, wat eerder ongewoon is voor de maand juni. De boodschap aan de reisagenten was dan ook duidelijk: samen valt er nog veel uit het zomerseizoen te halen.
Het winteraanbod 2025-2026 werd dit jaar uitzonderlijk vroeg gelanceerd, met een uitgebreide exotische brochure van meer dan 300 pagina’s. Daarin is niet alleen het longhaul-aanbod gebundeld, maar ook ruimte gemaakt voor nieuwe bestemmingen zoals Doha (Qatar) en Da Nang (Vietnam). Bijzondere aandacht ging naar nieuwe hotelconcepten, herpositioneringen en rebrandings in het premiumsegment.
Daarnaast werd het aanbod skivakanties uitgebreid met het innovatieve Scandinavian Mountains-programma, met directe vluchten (20/12 – 21/3) naar Zweden en transfers naar sneeuwzekere skigebieden in zowel Zweden als Noorwegen.
“Op vlak van citytrips is Istanbul de snelst groeiende city bestemming voor TUI BE”, aldus David Vermeulen. “Ook Parijs is deze zomer weer razend populair.” David benadrukte dat steden zoals Parijs, Londen of New York ideaal zijn voor een citytrip met kinderen. Krakau werd als nieuwe bestemming gepresenteerd, met de juiste mix van historische charme en moderne stadsbeleving. Het city-aanbod wordt verder ondersteund via treinreizen en – naast vertrek vanuit BRU – alternatieve luchthavens, en mikt steeds meer op langere verblijven en inspirerende combinaties.
TUI zette tijdens de roadshow ook in op het belang van dichtbijvakanties, een segment dat groeit. Voor zomer 2025 werden nieuwe accommodaties voorgesteld aan de Belgische kust, zoals Hotel Acropolis in Middelkerke, met ruime familiesuites en ligging op wandelafstand van het strand. Ook in de Ardennen werd het aanbod versterkt met villa’s nabij La Roche-en-Ardenne. Bij TUI Tours stond de groei van het individuele rondreizenaanbod centraal, met nieuwe bestemmingen als Qatar, Zuid-Korea en de Seychellen. Ook het groepsaanbod wordt uitgebreid, onder meer via BeNe tours voor bestemmingen als Ecuador en China. Tot slot presenteerde TUI Sports haar thematisch aanbod in onder meer yoga-, fiets-, wandel- en padelvakanties. Dit segment speelt bij TUI in op de vraag naar kleinschalige, actieve en gepersonaliseerde belevingsreizen. De nieuwe inspiratiebrochure voor TUI Sports verschijnt binnenkort.
De TUI on Tour Roadshow werd afgesloten met een zomers diner en informele gesprekken met vertegenwoordigers van de hoteliers, partners en TUI-teams. De avond eindigde in een ontspannen sfeer, met de nadruk op de gezamenlijke inspanningen die nodig zijn om de commerciële doelen te bereiken – een boodschap die tijdens de hele roadshow centraal stond.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.