
Welkom bij de TravMag Podcast, dé podcast voor de Belgische reisprofessional.
In deze aflevering ontvangt Bart Matthijs van TravMagazine BeLux twee sleutelfiguren van De Jong Intra Vakanties: Managing Director Maaike van der Windt en Manager Sales & Retail Jeroen Otto.
Samen blikken ze terug op de roots van het bedrijf – dat in 1972 ontstond – en bespreken ze hoe De Jong Intra Vakanties vandaag evolueert tot een allround touroperator met een breed aanbod: van à-la-carte reizen tot fly & drives, citytrips, riviercruises, treinreizen, bus- en autorondreizen en verre bestemmingen.
Sinds 2023 is De Jong Intra Vakanties immers opnieuw actief op de Belgische markt. “We werken in België via sterke partners en stemmen ons aanbod af op de lokale voorkeuren”, vertelt Maaike Van der Windt in de TravMag Podcast. “Belgische reizigers zoeken bijvoorbeeld vaker halfpension, en dat nemen we mee in onze productontwikkeling.”
Voor Jeroen Otto blijft de rol van het reiskantoor cruciaal. “Het retailkanaal is het hart van onze verkoop, in Nederland én in België. Via ons platform SmartOnline kunnen reisagenten eenvoudig het volledige aanbod boeken. We ondersteunen de agenten daarnaast via opleidingen, evenementen en ons B2B-magazine Inside.”
Technologische innovatie speelt daarbij een belangrijke rol. De Jong Intra won vorig jaar in Nederland de Innovation Award voor zijn Smart Packager, een tool waarmee reisagenten eenvoudig rondreizen kunnen samenstellen of aanpassen aan de wensen van hun klant. “We blijven investeren in de verdere ontwikkeling van die tool,” zegt Van der Windt. “Reisbureaus kunnen hun klanten zo maatwerk aanbieden, terwijl wij de touroperatorverantwoordelijkheid blijven dragen.”
Het team van De Jong Intra Vakanties is zichtbaar in het veld. “Met onze salesblitz bezoeken we dit najaar meer dan 150 reisbureaus,” vertelt Otto. “We willen letterlijk ons gezicht laten zien: wie we zijn, wat we doen en hoe we onze partners kunnen ondersteunen.”
Wat het productaanbod betreft, werd 2025 een jaar van uitbreiding. Naast nieuwe verre rondreizen – waaronder Tanzania, Costa Rica en Vietnam – werden ook nieuwe concepten toegevoegd en extra opstapplaatsen in België voor groepsreizen.
“We bouwen voort op wat we al lang goed doen, maar voegen stap voor stap nieuwe elementen toe,” aldus Van der Windt. “We blijven trouw aan ons DNA van kwaliteit, persoonlijke service en samenwerking met de retail.”
Vooruitkijkend naar 2026 ligt de focus op verfijning. “We willen het bestaande aanbod optimaliseren, de partnerships verdiepen en onze voetafdruk in België verder versterken,” aldus Van der Windt. “We staan nog maar aan het begin, maar met vertrouwen bouwen we samen verder aan ons Belgische verhaal.”
Veel luisterplezier met de volledige aflevering van de TravMag Podcast – bovenstaand te beluisteren of via deze Spotify-link.

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.