
Sunweb Group maakt vandaag bekend dat Tim Van den Bergh zijn functie als Chief Commercial Officer (CCO) neerlegt, na tien jaar bijdrage aan de groei van het bedrijf.
Tim Van den Bergh blijft voorlopig aan als adviseur, waarmee hij een bijdrage levert aan de continuïteit binnen de commerciële teams en richting klanten en partners van Sunweb Group.
Tim Van den Bergh trad tien jaar geleden in dienst bij Sunweb Group. “Zijn ondernemersgeest leidde tot waardevolle partnerships en impactvolle bijdragen, vooral in moeilijke tijden”, klinkt het bij Sunweb Group. Het bedrijf van Van den Bergh werd tweemaal overgenomen door Sunweb Group en hij speelde een belangrijke rol bij de verkoop aan Triton in 2019. “In de loop der jaren heeft hij gezorgd voor een aanzienlijke groei op het gebied van marketing, e-commerce en meerdere business units.”
Aangezien de functie van CCO niet opnieuw wordt opgevuld, zal Mieke De Schepper, CEO van Sunweb Group, de directe verantwoordelijkheid voor het commerciële team op zich nemen. Nu de CEO rechtstreeks leiding geeft aan het commerciële team, maakt het bedrijf de overstap naar een business unit-gestuurd bedrijfsmodel, waarbij elke unit (Sun, Ski en Eliza was here) volledige verantwoordelijkheid krijgt voor winst en verlies en meer beslissingsbevoegdheid krijgt. “Deze verschuiving is bedoeld om de snelheid en focus binnen de organisatie te vergroten”, klinkt het.

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.