
Het startschot voor het Selectair Congres is gegeven door voorzitter Pieter Demuynck. In zijn speech reikte hij de hand naar de afgevaardigden van Ras Al Khaimah, “het natuuremiraat” van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). “Voorgaande congresbestemmingen zagen nadien een significante stijging van bezoekers via onze kantoren.”
Demuynck opende zijn speech gewiekst met een vergelijking van beide landen. “Wij komen uit een heel klein land, minder dan een derde van de VAE, maar we zijn toch twaalf keer groter dan Ras Al Khaimah. Onze kustlijn is net iets langer dan die van jullie, met zo’n drie kilometer. Maar wees vooral niet jaloers, want onze kust is volledig volgebouwd, terwijl die van jullie nog vol mogelijkheden zit.”
Daarnaast gaf de voorzitter een tip mee aan de toerismedienst RAKTDA om in te spelen op een belangrijk speerpunt voor de Belgische markt. “Gastronomie! Dat zou een aandachtspunt moeten zijn om onze markt aan te spreken.”
Als dat laatste gesetteld is, komt de rest doorgaans vanzelf. Demuynck wees daarbij op diverse onderzoeken die aantonen dat de Belgische markt, ondanks haar beperkte omvang, interessant is om in te investeren. “Belgen behoren tot de grootste spenders op bestemmingen. In veel landen staan we bovenaan de lijst van uitgaven ter plaatse in restaurants en attracties.”
Naast het algemene belang van de Belgische markt benadrukte Demuynck ook het concrete gewicht van de Selectair-familie, bestaande uit zo’n 90 onafhankelijke reiskantoren waarvan ruim de helft aanwezig is op dit congres. “Ze vertegenwoordigen de beste kantoren in elke regio”, aldus Demuynck. “Voorgaande bestemmingen die ons congres hebben gehost, zagen de jaren nadien een significante stijging van bezoekers via onze kantoren. Het is onze doelstelling om die traditie voort te zetten.”
“Work smarter, not harder”
“De komende dagen bereiden we jullie voor op de toekomst door jullie tools aan te reiken die jullie zowel administratief als op het vlak van marketing efficiënter maken”, luidt de insteek van het congres. Het belangrijkste thema is dan ook – voor de tweede keer in drie jaar tijd – Artificiële Intelligentie. “Dit is een trein die je niet mag missen”, stelt Demuynck.
Binnen die context past dan ook een uitgebreide toelichting van UP-TO-DATE Webdesign over de nieuwe Selectair-website naadloos in het programma. Want: “Het doel is om slimmer te werken, niet harder!”
Foto van links naar rechts: Laurent Meulewaeter (Emirates), Petra Dobišová (Elevate DMC), Pieter Demuynck (Selectair) en Iyad Rasbey (RAKTDA).
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.