
Op 25 april organiseerde Roularta Advertising het #TravelTrends seminar, waarbij een diepgaande analyse van de Roularta BENE Travel survey werd gepresenteerd aan een publiek van nationale en internationale reisprofessionals.
Ineke Uyttersprot, Research Manager bij Roularta Advertising, deelde de bevindingen van het onderzoek.
“Met meer dan 10.000 deelnemers bood de enquête een representatieve blik op het reisgedrag van onze doelgroepen. Hoewel de auto nog steeds het favoriete vervoersmiddel is, groeit de populariteit van vliegtuigreizen en zien we een opmerkelijke stijging in de interesse voor reizen met de trein. Citytrips, actieve vakanties en rondreizen worden als meest aantrekkelijke vakantie-opties gezien, maar ook cruises blijven uitzonderlijk populair bij onze lezers, met de Middellandse Zee, Noord-Europa en de Britse Eilanden als topbestemmingen. Wat bestemmingen in het algemeen betreft, blijft Frankrijk de favoriet onder Belgische respondenten, gevolgd door Italië en Spanje.”
“Daarnaast blijft ook de interesse in eigen land, aangewakkerd door de coronacrisis die onze lezers bewust heeft gemaakt van het moois dat hun thuisland te bieden heeft, sterk aanwezig.”