
Onlangs deed het verkeersbureau van Zuid-Afrika vier Belgische en Nederlandse steden aan: Antwerpen, Brussel, Amsterdam en Den Bosch. Wij trokken naar Nederland en waren aanwezig in de Brabantse stad Den Bosch.
Het gezelschap bestond uit een groep van 23 Zuid-Afrikaanse partners. Alles, accommodaties en niche-belevingen tot DMC’s, was aanwezig. In speeddatesessies lieten de reisprofessionals zich bijpraten over alles wat Zuid-Afrika te bieden heeft.
De avond werd geopend door Ian Utermohlen (Regional General Manager Europe van de South African Tourism Board), waarna Abby Jacobs (waarnemend hub hoofd België, Nederland en Zweden), het woord overnam. In haar opening zei ze: “De strategische beslissing om langere tijd in zowel België als Nederland door te brengen weerspiegelt onze toewijding aan het cultiveren van sterke relaties en het verder promoten van Zuid-Afrika als een voorkeursbestemming. Ik ben blij met de positieve ontvangst van onze roadshow. De samenwerking tussen Zuid-Afrikaanse bedrijven, Afrika-gespecialiseerde touroperators en reisbureaus was werkelijk bemoedigend. Roadshows als deze spelen een cruciale rol bij de totstandkoming van een persoonlijke band en bieden een unieke kans om duurzame zakelijke relaties op te bouwen voor zowel Zuid-Afrikaanse als Belgische en Nederlandse partners. Ze maken face-to-face interacties mogelijk en dit persoonlijke tintje speelt een belangrijke rol bij het overbrengen van de essentie en allure van Zuid-Afrika als bestemming.”
“België is nog altijd één van de belangrijkste markten voor Zuid-Afrika. Vandaar dat het van groot belang is dat de strategische betrokkenheid in stand wordt gehouden door het faciliteren van markttoegang om zo de positie in België in stand te houden en te laten groeien.”