
TUI Group heeft in het derde kwartaal van boekjaar 2025 het beste groepsresultaat in haar geschiedenis behaald. De omzet steeg naar 6,2 miljard euro, terwijl de bedrijfswinst met 38 procent toenam tot 321 miljoen euro. De groei kwam vooral uit de divisie “Holiday Experiences”, met recordprestaties bij de hotels en cruises.
CEO Sebastian Ebel spreekt van “sterke groei” en benadrukt dat TUI de transformatie van het traditionele touroperatormodel in alle herkomstmarkten versnelt. “Individualiteit, flexibiliteit en de bewezen zekerheid van de gouden standaard in pakketreizen staan centraal”, aldus Ebel. “We blijven vertrouwen op de verkoopkracht van onze eigen en partnerreisbureaus en breiden ons app-aanbod verder uit.”
Ook het pakketreissegment “Markets + Airline” liet verbetering zien, onder meer geholpen door de paasvakantie die integraal in april viel, wat de vraag stuwde. De West-Europese markt, waartoe België behoort, bleef ondanks een iets betere prestatie dan vorig jaar toch verlieslatend.
TUI verhoogt de winstverwachting voor 2025, die zal schommelen rond de 10 procent, en rekent op een omzetgroei aan de onderkant van de eerder voorspelde bandbreedte (5-10%).
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.