
In de laatste week voor het officiële startschot van de zomervakantie telt TUI al 4 procent meer Vlaamse klanten in juli en augustus dan in de zomermaanden van 2023. Dat meldt de touroperator in een persbericht.
Bij de Vlaamse TUI-klant spannen Spanje en Griekenland zoals gewoonlijk de kroon. Daarnaast zijn er bij TUI ook enkele Oost-Europese en goedkopere bestemmingen aan een opmars bezig. De nieuwkomer Albanië schiet de lucht in met een groei van 63 procent, gevolgd door Bulgarije met 37 procent.
Binnen het segment van de vliegvakanties blijven all-in vakanties populair, met 70 procent van de Vlaamse TUI-klanten die voor deze formule kiezen. “Bij autovakanties ligt het anders. Slechts 13 procent van de reizigers kiest hier voor een all-in hotel, mede omdat het aanbod kleiner is en gezinnen graag uitstapjes maken”, aldus TUI. Daarbij blijven groene bestemmingen zoals Oostenrijk en Slovenië in opmars, met respectievelijk 9 procent en 24 procent groei tegenover 2023.
New York (+280%) is als stedentrip bijzonder in trek bij de Vlaamse TUI-klant. Daartegenover mijdt het Vlaamse TUI-cliënteel Parijs en masse. De Franse hoofdstad ziet tot nu toe 60 procent van dit cliënteel wegsmelten “door de hoge hotelprijzen vanwege de Olympische Spelen”.