
Door: Bart De Landtsheer
In het Spaanse Salou zijn ze formeel: PortAventura World is niet louter een ‘pretpark’ maar een vakantiebestemming op zich. MisterFly organiseerde in samenwerking met Brussels Airlines en Brussels Airport een famtrip naar de Spaanse zon. Een groep enthousiaste reisagenten werd ondergebracht in het viersterrenhotel Gold River en werd drie dagen lang op sleeptouw genomen door de wereld van PortAventura.
Gold River is een van de hotels dat naadloos geïntegreerd is in het pretpark en illustreert perfect de filosofie van PortAventura World. De hotels zijn namelijk meer dan een uitvalsbasis om het aanpalende park te bezoeken, het zijn resorts op zich. Wie één nacht boekt, krijgt sowieso twee dagen toegang tot het park. Eveneens inbegrepen is een eenmalig bezoek aan Ferrari Land, een themapark gewijd aan Ferrari en Italië. Het derde luik van PortAventura World luistert naar de naam Costa Caribe en is een tropisch waterparadijs met 16 attracties en diverse zwembaden.
MisterFly wil PortAventura als aantrekkelijk geprijsd totaalpakket aanbieden op de Belgische markt. Er is keuze uit hotels ‘on site’ en er is een groeiend aanbod hotels in de stad (Salou) dat een publiek moet aanspreken dat niet louter komt om het pretpark te bezoeken. PortAventura beschikt namelijk over een congrescentrum dat tot 6000 personen kan ontvangen.
MisterFly maakte van de gelegenheid gebruik om diens nieuwe tool Best Price Tracker voor te stellen. De tool werd een paar weken geleden geïntegreerd in de boekingsapplicatie en stelt reisagenten in staat om volautomatisch van eventuele prijsdalingen (hotels) te genieten. Bij een prijsverschil van 50 euro maakt het systeem een nieuwe boeking aan, geheel transparant en zonder verdere tussenkomst. De reisagent moet echter zelf de functie aanvinken zodat deze er zich van bewust is dat boekingen geannuleerd kunnen worden en opnieuw geboekt worden onder een nieuw nummer. Het is aan de reisagenten om te bepalen hoe ze met die extra marge omspringen.