
Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme en het Toeristenbureau van Istrië hebben zich aangemeld als officiële partners van Europa’s premium handbalclub competitie.
Met onmiddellijke ingang worden het Kroatische Nationaal Bureau voor Toerisme en het Toeristenbureau van Istrië de officiële bestemmingpartners van Europa’s premium handbalclubcompetitie. De deal is bemiddeld door de marketingafdeling van de Europese Handbalfederatie, EHF Marketing GmbH en omvat ook de seizoenen 2024/25 en 2025/26.
De toeristenbureaus zullen profiteren van een reeks zichtbare rechten in de Machineseeker EHF Champions League, waardoor aanzienlijke bekendheid bij alle wedstrijden wordt gegarandeerd, net zoals digitale aanwezigheid op eurohandball.com en EHFTV, het OTT-platform van de Europese Handbalfederatie.
David Szlezak is Marketing Managing Director van het EHF en zegt het volgende over de samenwerking: “We zijn verheugd het Kroatische Nationaal Bureau voor Toerisme en het Toeristenbureau van Istrië te mogen verwelkomen bij onze belangrijkste handbalcompetitie voor de herenclubs. Het nieuwe partnerschap gaat hand in hand met onze go-to-market-strategie, omdat we duurzame zakelijke impact stimuleren in de marketing van onder meer de Machineseeker EHF Champions League-competities. We kijken ernaar uit om te zien hoe de Europese handbalcompetitie van het hoogste niveau een authentiek platform kan creëren voor het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme en het Toeristenbureau van Istrië en zo gerichte sponsor-initiatieven kan opleveren.”
Kristjan Staničić is algemeen directeur van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme en voegt daar aan toe: “Kroatië is een bekend sportland en onze handbalteams en spelers zijn actief in heel Europa. We weten dat handbal als sport enorm populair is, zowel in Kroatië als in heel Europa, en dat deze samenwerking met de Machineseeker EHF Champions League nog grotere promotiemogelijkheden zal bieden op onze belangrijkste Europese markten. Door middel van sport creëren we meer bekendheid voor Istrië, en dat is een winnende combinatie.”
Denis Ivošević is directeur van het toeristenbureau van Istrië en is zeer enthousiast over de samenwerking: “Istrië heeft zichzelf op de toeristische kaart gepositioneerd als een lifestyle bestemming van de hoogste kwaliteit met een breed scala aan bijzondere ervaringen. Het heeft zijn comparatieve voordelen behaald met belangrijke en wereldwijd herkenbare merken en we hebben de afgelopen jaren belangrijke strategische partnerschappen gesloten. We zijn enorm trots op de sportieve oriëntatie van onze regio, niet alleen als gastheer van sportevenementen, maar ook als een bestemming waar topsporters aan conditietrainingen kunnen doen. Dit zetten we voort door een nieuwe samenwerking met de Machineseeker EHF Champions League. Het prestigieuze nieuwe partnerschap omvat de steden Poreč en Umag als bakermat van handbal- en sportbestemmingen en vertegenwoordigt het toeristenbureau van Istrië in dit project.”
Over de Machineseeker EHF Champions League
De Machineseeker EHF Champions League Heren is de premium competitie van het Europese club handbal. Vanaf de groepsfase in september strijden 16 teams om een plaats in het benchmarkevenement van het club handbal, de TruckScout24 EHF FINAL4 in de LANXESS-arena in Keulen, Duitsland. In het huidige speelsysteem zijn de woensdagen en donderdagen gereserveerd.
Over het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme (CNTB)
Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme (CNTB) is een nationale toeristenorganisatie opgericht met als doel de identiteit en reputatie van het Kroatische toerisme in binnen- en buitenland te creëren en te promoten. De activiteiten van CNTB omvatten zowel het plannen en implementeren van de promotiestrategie, als het voorstellen en uitvoeren van promotionele activiteiten die van gemeenschappelijk belang zijn voor alle entiteiten in het toerisme en het verhogen van het kwaliteitsniveau van het gehele Kroatische toeristische aanbod.
Over het Istrische Toeristenbureau
Het Toeristenbureau van Istrië (ITB) is een regionale management organisatie die is opgericht met als doel het toerisme te ontwikkelen en te promoten. Tegelijkertijd willen ze de reputatie van Istrië als duurzame en verantwoordelijke toeristische bestemming beheren. ITB is toonaangevend in het creëren van ontwikkelingsprojecten en innovatieve vormen van promotie door middel van strategische partnerschappen, cross-marketing en co-brandingactiviteiten. Met een visie om het concurrentievermogen te koesteren, te verbeteren en te verfijnen, is het doel van de ITB om een van de meest gewilde toeristische bestemmingen in deze fascinerende en steeds veranderende toeristische sector te worden.