
‘Lufthansa overweegt om een belang van 15 tot 40 procent te nemen in ITA Airways’, berichtte de Italiaanse krant Il Messaggero vorige week.
Dat hoeft op zich niet te verbazen, want in november 2021 gaf ITA Airways er zelf al de voorkeur aan om toe te treden tot de Lufthansa Group. Een investering in ITA Airways zou Lufthansa een betere toegang tot de Italiaanse markt verschaffen.
Carsten Spohr, CEO van Lufthansa, liet zich eerder ook al ontvallen dat ‘de natuurlijke thuishaven voor een nieuwe Italiaanse nationale luchtvaartmaatschappij een partnership met Lufthansa is.’
De feedervluchten vanuit Italië naar de nabijgelegen hubs van de Lufthansa Group in Frankfurt, München, Zürich en Wenen zijn aanzienlijk en dus bijzonder interessant, o.a. voor de zakenreismarkt. Zo maakt Air Dolomiti ook al deel uit van de Lufthansa Group en is de CEO een voormalig Lufthansa-directeur. Swiss International Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines en Eurowings vervolledigen de Lufthansa-portfolio.
