
Twintig jaar na de lancering markeert Flying Blue, het frequent flyer-programma van Air France-KLM, zijn jubileum met een internationale campagne en nieuwe samenwerkingen. Wat begon als een traditioneel spaarmodel voor trouwe passagiers, is vandaag uitgegroeid tot een breed consumentgericht ecosysteem.
Flying Blue ontstond in 2005 uit de fusie van de programma’s Fréquence Plus (Air France) en Flying Dutchman (KLM). Intussen telt het programma wereldwijd bijna 30 miljoen leden en werkt het samen met een veertigtal luchtvaartmaatschappijen, waaronder ook TAROM en Transavia. Daarnaast zijn er meer dan honderd commerciële partners, van autoverhuur tot retail en e-commerce.
De afgelopen jaren werd het programma grondig uitgebreid. Zo kunnen leden sinds 2018 Miles gebruiken via “Shop for Miles” of in combinatie met geld via “Cash & Miles”. Er kwamen ook samenwerkingen met onder meer Uber, Amazon en de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Sinds 2022 kunnen families hun Miles bundelen via de functie “Flying Blue Family”.
Ter gelegenheid van het jubileum lanceert Flying Blue de internationale merkcampagne “Turning Miles into Memories”, zichtbaar vanaf 6 juni op luchthavens als Parijs-Charles de Gaulle, Schiphol en JFK, en op sociale media. Tegelijk loopt de promotie “Miles of Memories”, waarbij een selectie leden uit meer dan dertig landen reizen naar iconische bestemmingen wint.
Flying Blue werd recent bekroond tot beste loyaliteitsprogramma door het Amerikaanse Point.me en ontving een Freddie Award voor “beste eliteprogramma” in Europa en Afrika.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.