
ITB Berlijn was dit jaar opnieuw het verzamelpunt voor professionals uit de hele wereld. Met de toepasselijke slogan “Pioneer the Transition in Travel & Tourism. Together.”, was de beurs dit jaar meer dan ooit gericht op het omarmen van Artificiële Intelligentie, Duurzaamheid en het bevorderen van het herstel van de reissector na… je weet wel.
Net als vorig jaar werd het Belgische Lato Travel App uitgelicht op de ITB Berlin Innovation Radar, een prestigieus platform dat de meest impactvolle innovaties binnen de toeristische sector samenbrengt.
“ITB Berlijn was wederom een fenomenale beurs voor ons. We waren bijzonder blij om te zien dat verschillende Belgische reisprofessionals onze stand bezochten. Het geeft altijd een extra dimensie als je directe feedback en enthousiasme vanuit je eigen land voelt.”, aldus Wout Klingele, Founder & Software Developer.
“Onze AI Import Reader is een gamechanger in hoe reisoffertes worden verwerkt. Het neemt een traditionele reisofferte in PDF of Word-formaat en zet deze om in een digitale versie in de huisstijl van het reisbedrijf, en dat allemaal binnen 45 seconden. Vervolgens integreert het met Deepl voor vertalingen, waardoor reisprofessionals binnen een minuut een gepersonaliseerde offerte aan hun klanten kunnen leveren. Het enthousiasme voor deze tool was echt inspirerend.”, gaat hij verder.
Ondanks de iets lagere opkomst – mede door de vele stakingen – was dit een zeer succesvolle editie voor Lato. Er werden veel nieuwe contacten gelegd en interessante gesprekken gevoerd. De vraag naar digitale oplossingen is groter dan ooit onder reisprofessionals.
“De interactie met de industrie en de feedback die we ontvangen, voeden onze ambitie om te blijven innoveren. We kijken vol verwachting uit naar de volgende edities en naar hoe we de reiservaring nog verder kunnen verbeteren.”, besluit Wout.