
De Franse touroperator FRAM, een historische speler in de reissector in Frankrijk (sinds 1949), kondigt de benoeming aan van Sofie Van den Driessche tot Algemeen Directeur FRAM Benelux. Deze aanstelling vanaf 2 januari 2026 maakt deel uit van de voorbereiding van de uitrol van FRAM in de Benelux, in de loop van 2026 is België als eerste aan de beurt.
Sofie Van den Driessche heeft meer dan twintig jaar in leidinggevende functies gewerkt bij belangrijke spelers op de Belgische markt. Ze leidde TUI Belgium van 2020 tot 2024 en bekleedde diverse managementfuncties op het gebied van commerciële ontwikkeling, distributiestrategie en partnerships. Zij krijgt de opdracht om de vestiging van FRAM in België te leiden, het specifieke aanbod te structureren en de ontwikkeling van lokale samenwerkingen te ondersteunen.
“Ik ben verheugd om FRAM te vervoegen op een cruciaal moment in zijn ontwikkeling. De Belgische markt heeft duidelijke verwachtingen en een sterke cultuur van georganiseerde reizen. Mijn prioriteit wordt het opbouwen van een helder aanbod, aangepast aan de lokale noden en het installeren van een solide en duurzaam partnerschap met de onafhankelijke distributie,” verklaart Sofie Van den Driessche, Algemeen Directeur FRAM Benelux.
“De komst van Sofie vormt een belangrijke stap voor onze ontwikkeling in de Benelux. Haar expertise van de Belgische markt en haar vermogen om lokale spelers te verbinden zullen doorslaggevend zijn,” voegt Cyrille Fradin, Voorzitter van de groep Karavel-FRAM, toe.
Een geleidelijke vestiging op de Belgische markt
FRAM voorziet een multichannel – aanwezigheid in België, naast een klein netwerk van eigen kantoren ligt de focus op samenwerking met de reisagent die via een B2B portaal zal kunnen boeken. Ook zal er een B2C website gefaseerd gelanceerd worden. De Franstalige versie van FRAM.be en FRAM PRO wordt in januari/februari 2026 gelanceerd, gevolgd door de Nederlandstalige versie in mei 2026. Een lokale klantenservice zal deze lanceringen ondersteunen.
“Een aanbod aangepast aan de reisgewoonten van Belgen”
FRAM zegt het aanbod te zullen aanpassen aan de reisgewoonten van de Belgen, gebaseerd op drie pijlers. “Rondreizen: een brede waaier aan begeleide reizen, een historische specialiteit van FRAM. Flexibiliteit: uitgebreide flexibiliteit voor pakketreizen, waaronder de keuze van vertrek luchthaven (Brussel, Charleroi, Lille, Eindhoven, Dusseldorf, …), luchtvaartmaatschappij (Brussels Airlines, TUI Fly, Transavia, Ryanair, Corendon airlines, …) en de duur van het verblijf heeft de klant volledig zelf in handen. Tot slot de Clubs: de merken Framissima en Framissima Premium, aangevuld met producten die aansluiten bij de verwachtingen van de Belgische klant.”

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.