
Op het wijndomein Mérula tussen Damme en Brugge verzamelden zich gisteren ruim dertig genodigden voor alweer een smaakvol cruise-event van Footprints Luxury Cruises. De setting was even elegant als authentiek: een wandeling door de wijngaard, een degustatie van Brugse kwaliteitswijn en een heerlijk diner in Restaurant Zevensterre. Centraal stond de presentatie van Explora Journeys door Maartje van Ewijk, Business Relationship Lead Benelux.
Maartje schetste een duidelijk beeld van een rederij die zich bewust afzet van klassieke cruiseconcepten. Explora Journeys wil een “creator van reizen” zijn: geen massaproduct, maar een verfijnde en flexibele beleving die inspeelt op de wensen van zowel ervaren cruisereizigers als nieuwkomers in het luxe segment. De presentatie toonde hoe sterk de positionering van Explora is opgebouwd rond vier pijlers: ruimte, keuze, een immersieve reisbeleving en een Europees geïnspireerd design.
vlnr. Tomy Keersmaekers (Footprints Luxury Cruises), Maartje Van Eewijk (Explora Journeys) en Victor Wellens (Footprints Luxury Cruises)
Die ruimte vertaalt zich in suites met royale terrassen, lichte interieurs en badkamers met vloerverwarming, maar ook in uitgestrekte buitendekken en meerdere intieme lounges. De keuze uit diverse restaurants – zonder buffetten maar met live cooking – en een ruime spreiding van activiteiten maakt dat passagiers hun dagen volledig naar eigen ritme kunnen invullen. Lange ligdagen en regelmatig overnachtingen in havens zorgen bovendien voor een ontspannen tempo en de kans om ook minder bekende bestemmingen te ontdekken.
Maartje benadrukte dat Explora Journeys niet enkel investeert in luxe, maar ook in duurzaamheid. Nieuwe schepen worden uitgerust met walstroomaansluitingen, innovatieve antifouling-technologie en certificeringen die aantonen dat er rekening wordt gehouden met mariene ecosystemen.
De vloot groeit snel: na Explora I en II volgen binnenkort Explora III en IV, met nog grotere publieke ruimtes, extra residenties en uitgebreide wellnessfaciliteiten. Routes variëren van de Middellandse Zee en Noord-Europa tot Zuid-Amerika, Alaska en bij verdere uitbreiding van de vloot ook Azië. Flexibele combinatiemogelijkheden maken langere, gevarieerde reizen mogelijk zonder lustrajecten of herhaling van havens.
Tenslotte wees Maartje op het loyaliteitsprogramma Explora Club, waar statusmatching met andere luxe-rederijen een instapdrempel wegneemt.
De presentatie bevestigde dat Explora Journeys in drie jaar tijd is uitgegroeid tot een vaste waarde binnen het luxecruise-segment. Het merk weet zich te onderscheiden door elegantie, innovatie en een uitgesproken focus op beleving, in een markt die hunkert naar vernieuwing.
Vic Wellens van Footprints Luxury Cruises gaf nog mee dat Explora Journeys zich op 3 jaar tijd in de top-5 luxe rederijen heeft weten te nestelen met heel veel lovende kritieken van klanten en reisagenten.
meer hierover in onze volgende editie van travmagazine
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.