
Connections is de grootste onafhankelijke verkoop-verticaal geïntegreerde reisorganisatie van België. De redactie van TRAVelMedia Belux had onlangs een exclusief gesprek met het nieuwe management, dat het operationele beleid overneemt van stichter en 100% aandeelhouder Ronny Bayens – een levende legende in de Belgische reiswereld, en een alom gerespecteerd en bewonderd ondernemer. Dat artikel werd gemaakt in het kader van het eind oktober te verschijnen uniek samenwerkingsnummer van TravMagazine en Travel360°: Captains of Industry – De Top 50 van de Belgische reisindustrie.
Het nieuwe management team van Connections werd in exclusiviteit al voorgesteld in een “sneak preview” op de website van TravMagazine.
Maar liefst drie pagina’s werden in de weekendeditie van De Tijd van 27 september gewijd aan Connections, waarbij de bewondering voor het gerealiseerde verhaal én de vraag naar hoe Connections verder zou standhouden tegen het online- en grote spelers geweld centraal stond.
De geschiedenis van het bedrijf, dat uitgroeide van een airline ticket seller naar een pionierende reisorganisatie met een rebels en avontuurlijk merkimago, wordt uitgebreid verteld. Opvallend: de gemiddelde klant van Connections is vandaag zo’n 50 jaar jong. Dat betekent dat de oorspronkelijke “reisorganisatie voor jongeren” ook een breder segment klanten weet aan te trekken.
Eén tip uit het artikel wilen wij u niet onthouden: Connections verwacht een boekingspiek in oktober en november, zelfs vóór de vroegboekperiode van de grotere, internationale spelers. Connections kan immers pro-actief haar klanten benaderen, met een aanbod dat gebaseerd is op kennis van de klanten.
Het levenswerk van Ronny Bayens is een indrukwekkende machine, met het nieuwe management dat nu voor de vuurdoop staat: 2025 goed afronden, en 2026 succesvol opstarten. Eigenaar Ronny Bayens zal ongetwijfeld nauwlettend toekijken. En misschien bekijken geïnteresseerde partijen met voldoende cash wel met evenveel interesse: Connections is immers een interessante prooi voor potentiële overname. Sterk merk, sterke crew van medewerkers, sterke reputatie: say no more.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.