
Met circa 100 sectorgenoten uit België en Nederland heeft Brand USA Benelux dinsdagavond de ‘4th of July’ gevierd, Amerika’s meest iconische feestdag die ook wel bekendstaat als ‘Independence Day’.
Amerikanen wereldwijd vieren elk jaar de verjaardag van de Amerikaanse onafhankelijkheid.
Door het tekenen van de onafhankelijkheidsverklaring op 4 juli 1776 werd Amerika onafhankelijk van Groot-Brittannië.
Het evenement voor de Benelux werd gehouden bij STRND Breda, inclusief livemuziek en Amerikaanse BBQ.
Ondanks de hogere reissommen in vergelijking met pre-corona worden dit jaar veel reizen naar de VS geboekt. In veel gevallen gaat het om een uitgestelde reis die vanwege corona niet kon doorgaan. Hoewel touroperators zich afvragen of die uitstelvraag aanhoudt, zijn veel Amerika-aanbieders al volop bezig met boekingen voor 2024.
Brand USA, in de Benelux vertegenwoordigd door Lieb Management, is de marketingorganisatie die de VS in het buitenland promoot als toeristische bestemming. Brand USA is gelinkt aan het internationale Brand USA (de Amerikaanse overheid) en die wordt bekostigd uit inkomsten van het Amerikaans toerisme (gefinancierd uit de inkomsten van ESTA, red.)
Foto bovenaan v.l.n.r.: Irene Lipper, Diana Kranz, Charonne in het Veld, Loren Grim en Nicole Conrad van team Brand USA Benelux.
Foto: Bezoekers uit België (v.l.n.r.): Kristien De Beukeleer en Ludwig Verbruggen (Joker) met Sebastiaan Klijnen en Gunther Meeusen van Hey!usa.