
Club Med presenteerde zijn halfjaarcijfers over 2025. Het gaat om het eerste publieke financiële rapport onder de nieuwe leiding van Stéphane Maquaire, al slaan de resultaten nog op het beleid van zijn voorganger Henri Giscard d’Estaing.
In België ging de omzet in de eerste jaarhelft met 2 procent omhoog, zowel in de individuele markt als bij Meetings & Events. Vooral middellangeafstandbestemmingen, met Marrakech als uitschieter, en het zeilschip Club Med 2 – dat in de winter de Caraïben aandoet en in de zomer de Middellandse Zee – stuwden de omzet.
Voor de bergresorts was de wintersportkalender minder gunstig door de ligging van de schoolvakanties, klinkt het, al temperde dat de groei van het wintersportsegment niet.
Internationaal steeg de omzet met 4 procent tot 1,175 miljard euro. Het operationeel resultaat klom 17 procent hoger, terwijl de bezettingsgraad stabiel bleef op 70 procent. Frankrijk blijft de grootste markt, gevolgd door Brazilië en de VS.
Bergresorts en de high-end Exclusive Collection groeiden elk met 7 procent. Nieuwe projecten in Italië en Canada, evenals renovaties in Turkije, de Caraïben en Azië, moeten de internationale expansie dan ook versterken, aldus Club Med.
Nieuwe CEO in de startblokken
Maquaire mag de cijfers nu inkaderen en ziet in de sterke vraag naar bergbestemmingen en luxe-ervaringen een bevestiging van het groeipotentieel in 2026. Volgens hem is Club Med goed geplaatst om die lijn door te trekken met 75 jaar erfgoed en een gecontroleerde internationale expansie.
“Ik kijk ernaar uit om samen met al onze teams wereldwijd dit momentum voort te zetten en samen het volgende hoofdstuk van het succesverhaal van Club Med te schrijven”, sluit Maquaire zijn verklaring af.
Foto © Charlotte Lapalus
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.