
Eind maart organiseerden de bestemmingen Aruba en Curaçao, in samenwerking met Pitch Perfect, drie geslaagde trade events in Gent, Hasselt en Antwerpen. Deze presentatiemomenten stonden in het teken van de vele mogelijkheden dat de eilanden te bieden hebben voor de Belgische trade en consumenten.
Beide bestemmingen brachten gezamenlijk een 10-tal partners met zich mee om de aanwezige reisagenten en touroperators op de hoogte te brengen over de bestemmingen, de hotels, de vele activiteiten en de directe vluchten vanuit Brussel. Zo startte de directe lijn Brussel-Oranjestad (Aruba) met TUI fly op zondag 3 april op en is de Air Belgium vlucht met tussenlanding in Willemstad (Curaçao) ondertussen goed ingeburgerd.
‘Met de vlucht vanuit Brussel met TUI fly (elke zondag), 7 vluchten per week met KLM vanuit Amsterdam of een combinatiereis met Delta naar New York en daarna afsluiten op de mooiste stranden van de wereld weet de markt Aruba goed te vinden’, aldus Jaap Ellis van Aruba Tourism Authority.
‘Met haar authentieke bevolking is Curaçao een warm en gezellig thuis weg van huis. Met twee wekelijkse vluchten met Air Belgium verwelkomen we de Belgische klant met open armen,’ aldus een enthousiaste Sharon Vassell van het Curaçao Tourist Board Europe.