
Reistechnologiespeler Amadeus heeft in de eerste helft van 2025 opnieuw solide resultaten neergezet. De groepsomzet steeg met 6,8 procent tot 3,26 miljard euro, terwijl de nettowinst uitkwam op 727 miljoen euro, een stijging van ruim 12 procent.
CEO Luis Maroto wijst op de “veerkracht” van het bedrijf, dat ondanks “macro-economische onzekerheden” zijn investeringsritme hooghoudt. Alleen al in de eerste zes maanden werd meer dan 700 miljoen euro geïnvesteerd in vernieuwing en productontwikkeling (R&D). Tegelijkertijd loopt een aandeleninkoopprogramma van 1,3 miljard euro, dat in maart werd opgestart.
Amadeus boekte vooruitgang in al zijn segmenten, met een opmerkelijk sterke groei in de regio Azië-Pacific. Zowel bij de software voor luchtvaartmaatschappijen (Air IT) als bij het reserveringsplatform voor reisbureaus (Air Distribution) steeg het aantal passagiers en boekingen in die regio met bijna een tiende.
Ook de hospitality-divisie deed het goed, mede dankzij nieuwe klantendeals en een stijging in het aantal transacties per hotel – een teken dat meer diensten of boekingen per klant werden verwerkt.
De vrije kasstroom bedroeg 468 miljoen euro en de schuldenlast bleef beperkt. Volgens Maroto is Amadeus’ activiteiten op langere termijn dan ook onveranderd positief: “We blijven investeren in sectorveranderende oplossingen en trekken klanten aan in al onze segmenten.”
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.