
Dubai Department of Economy & Tourism en Emirates brachten op maandag 8 december 2025 een select gezelschap van Belgische reisprofessionals samen voor een eindejaar appreciation dinner. De avond vond plaats in het recent geopende Corinthia Grand Hotel Astoria Brussels.
De genodigden – een mix van toonaangevende spelers uit de reissector – kregen eerst een bezoek aangeboden in de presidential suite van het hotel. Met haar 270 m² vormde die setting een opvallend decor voor informele gesprekken en networking, nog voor het diner van start ging.
Nicolas Kipper, Managing Director van het Corinthia Hotel, maakte van de gelegenheid gebruik om kort de geschiedenis en ambitie van het hotel te schetsen. Hij herinnerde eraan dat het project een lange aanloop kende en dat het iconische pand na jaren eindelijk zijn nieuwe hoofdstuk heeft gekregen. “Het heeft ons tien jaar gekost om dit hotel te brengen tot waar het vandaag staat,” zei hij. “Het Astoria werd oorspronkelijk gebouwd in 1911. Het is een genoegen u allemaal te mogen verwelkomen in deze prachtige omgeving en dit mooie gebouw.”
Namens Dubai Department of Economy & Tourism nam Valeria Melchiori het woord om de aanwezigen persoonlijk te bedanken. Ze prees de inspanningen van de Belgische trade en de nauwe samenwerking met Emirates. Volgens haar ligt het aantal Belgische reizigers naar Dubai dit jaar zo’n 15 procent hoger dan in 2024 en stevent de bestemming af op bijna 100.000 Belgen. “Het is dankzij jullie dat we deze resultaten hebben behaald,” benadrukte ze, met de boodschap dat Dubai en Emirates samen met hun partners elk jaar opnieuw betere resultaten willen neerzetten. Ze onderstreepte ook hoe nauw er dagelijks wordt samengewerkt met Emirates om de bestemming zichtbaar te houden en het product zo eenvoudig mogelijk verkoopbaar te maken voor de trade.
Aanwezig waren ook twee sleutelfiguren van Emirates: Pierfrancesco Carino, Vice President Passenger Sales Regional Clusters Europe, en Jean-Pierre Martin, Country Manager Belgium & Luxembourg. Carino verwees in zijn speech naar de recente bestelling van 375 nieuwe toestellen door Emirates. “Dat is een sterk signaal voor de industrie en voor de reissector, omdat het ons toelaat om samen een langetermijnvisie uit te bouwen,” zei hij. “We hebben daarbij echt jullie steun nodig. Dubai is niet langer alleen een hub, het is ook een sterke bestemming op zich.”
Het appreciation dinner stond volledig in het teken van waardering en partnerships. Dubai en Emirates blikten samen met de aanwezigen terug op het afgelopen jaar en grepen het moment aan om vooruit te kijken naar een verdere versterking van de samenwerking met de Belgische markt. Met de keuze voor het Corinthia Grand Hotel Astoria Brussels koppelden de organisatoren de avond bovendien aan een locatie die, als nieuwe speler in het Brusselse hotelaanbod, duidelijk inzet op high-end hospitality – een passende setting voor een eindejaarsmoment met de sector.





Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.